רס"ר (מיל') יוחאי חי גלאם בן ה-32 מנתניה, לוחם בגדס"ר 6310 שבחטיבת ירושלים (16), נהרג מירי צלף ליד פרוזדור נצרים שבמרכז רצועת עזה. גלאם הותיר אחריו את אשתו שירה, עובדת מעבדה בבית החולים לנידאו, תאומות בנות כשנתיים, זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות.
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל ומשפחתו
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל ומשפחתו
התמונה האחרונה, בחופשת הרענון עם שירה והבנות הקטנות
(צילום: באדיבות המשפחה )
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל
רס"ר במיל' יוחאי חי גלאם ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
מתחילת המלחמה ב-7 באקטובר נהרגו 704 חיילי צה"ל, מתוכם 340 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה ב-29 באוקטובר. בנוסף, 4,398 נפצעו מתחילת המלחמה, מהם עדיין מאושפזים 25 במצב קשה, 171 במצב בינוני ו-9 במצב קל.
רווית, אחותו של יוחאי, סיפרה: "אחי הקטן והאהוב היה גיבור ישראל, ששירת בסיירת רימון. הוא נלחם בצוק איתן ואז יצא לחופשת שחרור. הוא היה בן הזקונים שלנו, שהתחתן לפני ארבע שנים. יש לו תאומות בנות שנה ושמונה חודשים. בשבוע שעבר הוא יצא לחופשת רענון של יומיים - ניצלנו אותם כדי לטייל ביחד, אבל לא ידעתי שזו תהיה פרידה ממנו לתמיד. לא תיארתי לעצמי".
לדבריה, ב-7 באוקטובר הוקפץ יוחאי בצו 8. "הוא אדם דתי, וכששמע את מה שקרה הוא רץ לרב שלו שייתן לו אישור להשתמש בטלפון הנייד, כי זה היה שבת וחג. הוא נתן לו אישור והוא התחיל לגייס את כל הצוות, באותו היום הוא כבר נסע לצבא. אחרי כמה זמן הוא השתחרר, ומאז היה בסבבי גיוס, גם בצפון. לפני שבועיים הוא שוב התגייס, והיה אמור להשתחרר ב-12 בספטמבר".
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל עם אשתו שירה
רס"ר (במיל') יוחאי חי גלאם ז"ל עם אשתו שירה
"מאז 7 באוקטובר היה בסבבי גיוס". יוחאי ואשתו שירה
"בעלי נפטר לפני שמונה חודשים, ויוחאי תמך בי כל כך", הוסיפה. "הוא לא עזב אותי. אנחנו שבורים, מרוסקים, אנחנו לא מאמינים. אני הייתי בת 16 כשהוא נולד, גידלתי אותו, הייתי כמו אמא שלו. הוא היה קשור אליי. אפילו לקח אותי לקנות את טבעת האירוסין לאשתו. אנחנו לא יודעים איך אנחנו ממשיכים".
יוחאי היה אוהד שרוף של מכבי נתניה בכדורגל. הקבוצה מסרה היום, זמן קצר אחרי ההודעה על מותו, כי "המועדון אבל, מרכין ראש ומבכה בכאב עמוק את נפילתו של יוחאי גלאם ז"ל בקרבות בעזה. יוחאי, בן למשפחת אוהדים מסורה של המועדון, נפל היום על הגנת המולדת. מועדון הכדורגל מכבי נתניה שולח תנחומים ומחבק את משפחת גלאם האהובה בשעתה הקשה. יהי זכרו ברוך".
מעיריית נתניה נמסר: "העיר נתניה כואבת את נפילתו של יוחאי חי גלאם תושב העיר. יהי זכרו ברוך. משפחת עיריית נתניה שולחת תנחומים לאם עובדת החברה למתנ"סים ולאחות עובדת מינהל החינוך".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב ברשת X כי מדובר ב"כאב שלא נגמר. רס"ר במיל' יוחאי חי גלאם - אני שולח תנחומים למשפחתו בשעתה הקשה ביותר. גיבור ישראל, יהי זכרו ברוך". ח"כ דבי ביטון הוסיפה כי "עוד הותר לפרסום, העשירי בשבוע החולף. אסור להתרגל, לא נתרגל".
מוקדם יותר היום התיר צה"ל לפרסם כי סמ"ר עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום הרצועה.