תיעוד: המים בכינרת נצבעו בכתום
(צילום: ליאור סיגאבי)

נופשים שבילו בכינרת דיווחו היום (שלישי) בבוקר כי המים בחוף גופרה נצבעו אט אט בכתום. הצבע הלא-שגרתי הפחיד את הנופשים וגרם לחלקם לצאת מהמים מחשש להרעלה. עם זאת, מרשות הכינרת נמסר שהמים נצבעו בעקבות פריחתה של אצה מוכרת ולא מסוכנת, שצובעת את סביבתה בעת הפריחה.
אחת מהנופשות, ליאור בת ה-13 מפתח תקווה, סיפרה כי הגיעה לכינרת יחד עם משפחתה במטרה לבלות בה את היומיים האחרונים לפני פתיחת שנת הלימודים, ולחגוג שם את יום הולדתה. "הגענו לחוף כבר ב-07:30 בבוקר, והמים היו צלולים ונקיים. לקראת 10:00 אפשר היה להבחין באזור כתום במים, וכעבור כשעה וחצי כבר אי אפשר היה להתעלם מהצבע שהלך והתפשט", סיפרה.
2 צפייה בגלריה
תעלומת המים הכתומים בכינרת
תעלומת המים הכתומים בכינרת
המים הצבועים בחוף גופרה
(צילום: ליאור סיגאבי)
2 צפייה בגלריה
תעלומת המים הכתומים ביכינרת
תעלומת המים הכתומים ביכינרת
המים בקרבת החוף
(צילום: ליאור סיגאבי)
ליאור ציינה כי "זה נראה מפחיד. יצאתי מהמים כי פחדתי שהם מזוהמים. שאלתי את המציל על הצבע הכתום, והוא ענה שהוא לא יודע מה הסיבה לכך, אבל ציין שזה קרה גם אתמול. גם בעיריית טבריה לא ידעו מה מקור הצבע, למרות שלא היינו הראשונים לשאול אותם". ליאור תיארה כי הנופשים האחרים בחוף חשו גם הם באי נוחות למראה צבעם הלא-שגרתי של המים, ולאט לאט החוף התרוקן מבני אדם. "כולם היו מבוהלים ושאלו למה המים בצבע הזה", סיפרה.
ראש אגף מינהלת הכינרת באיגוד ערים כינרת, דנה בכר, הסבירה: "מדובר באצה מקבוצת הירוקיות שהופיעה בכינרת גם בעבר, ובעת פריחתה היא צובעת את הסביבה בצבעיה. אין חשש לרחצה, שכן האצה לא מסוכנת בשום צורה".
גם מנהל תחום הכינרת ושימור מקורות מים בצפון ברשות המים, פיראס תלחמי, אמר כי "האצה נבדקה במעבדות הכינרת ונמצאה לא רעילה".