חיילים תועדו משחיתים רכב פלסטיני בכפר נעלין

לוחמים שהיו בכפר נעלין בעת פעילות מבצעית תועדו כשהם משחיתים רכב פלסטיני. מדובר צה"ל נמסר כי נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית, ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. "אופן התנהלות הכוח אינו עולה בקנה אחד עם המצופה ממנו ועם ערכי צה"ל", אמרו.
בתיעוד, מהשבוע שעבר, נראו החיילים מנסים לנפץ את חלונות הרכב הפלסטיני ומפנצ'רים את צמיגיו. הלוחמים היו שם בפעילות מבצעית לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף, שאותו ביצע המחבל מועתז חוואג'ה, שוהה בלתי חוקי בן 23 מנעלין שממערב לרמאללה המזוהה עם חמאס. זה קרה בעת קבלת הפנים אחרי שחרורו ממעצר של אביו של המחבל.
3 צפייה בגלריה
היורה בתל אביב
היורה בתל אביב
המחבל פותח באש בדיזינגוף, לפני כשבועיים
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע, לפני כשבועיים
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר הפצוע מהפיגוע בדיזנגוף
אור אשכר ז"ל. נפצע אנושות בפיגוע ומת מפצעיו
( באדיבות המשפחה)
חוואג'ה הגיע למסעדה ברחוב דיזנגוף ב-9 במרץ סביב השעה 20:40 ופתח באש לעבר המבלים. שני שוטרים שהיו ברחוב - אחד מהם לוחם יחידת הגדעונים של המשטרה - נטרלו אותו. הפיגוע אירע חצי יממה לאחר חיסול שלושת המחבלים בג'בע שליד ג'נין.
אתמול (שני), מת מפצעיו בבית החולים איכילוב אור אשכר (32) שנפצע אנושות באותו פיגוע. מלבדו נפצעו בפיגוע גם חבריו רותם מנסנו ומיכאל אוסדון. מאיכילוב נמסר כי משפחתו של אור תרמה את איבריו להצלת חיים. אור נולד ב-15 באוגוסט 1990 בירושלים, וכשהיה בן שנה עברה משפחתו ליישוב צור הדסה. הוא למד בבית הספר היסודי עין הרים ולאחר מכן בחטיבת הביניים בחוות הנוער הציוני, שם למד בכיתת ספורטאים מצטיינים בשחייה תחרותית. בתיכון הוא למד ליד האוניברסיטה בירושלים, ובצבא שירת בפלח"ן גבעתי. עם שחרורו עבר אור לגור בתל אביב והשלים תואר ראשון ושני במנהל עסקים. בשנים האחרונות עבד במספר חברות הייטק. אור אהב לטייל בעולם והתחרה במרתונים ותחרויות איש ברזל רבות - כולל באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בהוואי.