1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: AP)
10,084 בני אדם אובחנו אתמול (יום שבת) כחיוביים לנגיף הקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות שומר על יציבות בשלושת הימים האחרונים. לאחר התמתנות שנמשכה כשבוע, עלייה נרשמה גם במספר החולים במצב קשה, והוא עומד כעת על 697 לאחר שביום שני שעבר עמד על 656. בנוסף, גם מקדם ההדבקה עלה ל-0.96 מ-0.85. במהלך סוף השבוע נפטרו 29 בני אדם ועד כה נפטרו 7338 בני אדם מסיבוכים של המחלה או עם המחלה.
יש לציין כי מספר המאומתים גבוה באופן יחסי לימים האחרונים בין היתר בעקבות מספר המאומתים הגדול שאובחנו כחיוביים לנגיף עם שובם ארצה מאומן שבאוקראינה. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, יותר מאלף בני אדם ששבו מקברו של רבי נחמן מברסלב נמצאו חיוביים: 843 אתמול ו-596 ביום שישי. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי בסך הכל אותרו כ-1,600 חולי קורונה מתוך 17 אלף הנוסעים ששבו מאוקראינה וממולדובה, ושיעור המאומתים עומד על יותר מ-9% - פי 9 מהשיעור הממוצע של החוזרים משאר המדינות. בימים הקרובים יחזרו עוד כ-3,000 איש ממדינות אלה.
עומסים במתחם בדיקות קורונה בראשון לציון
(צילום: מוטי קמחי )

מהנתונים עולה גם כי אנשים שאינם מחוסנים נוטים לפתח מחלה קשה בשיעורים גבוהים פי כמה ממחוסנים, בעיקר אלה שקיבלו את מנת הדחף. לפי משרד הבריאות, שיעור החולים במצב קשה, לפי קבוצות גיל לכל 100 אלף, עומד על 6.4 בקרב בני 60 ומטה שאינם מחוסנים, 1.6 בקרב בני 60 ומטה שאינם מחוסנים במנת דחף, ו-0.7 בקרב מחוסנים עם מנת דחף. בקרב בני 60 ומעלה, שיעור החולים במצב קשה שאינם מחוסנים עומד על 169.1, מחוסנים ללא מנת דחף 39.5 ומחוסנים עם מנת דחף 4.5.


בנט על המאבק בקורונה בפתח ישיבת הממשלה

בנט: "רוב המאושפזים במצב קשה - אנשים שלא חוסנו כראוי"

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לנתוני התחלואה וקרא לציבור להמשיך ולצאת להתחסן: "נוקטים באסטרטגיה אחרת של לאפשר חיים ומדינה פתוחה לצד המאבק בקורונה. הרבה אנשים היו סקפטיים - אבל במבחן התוצאה היא מוכיחה את עצמה".
בנט הוסיף: "בסך הכול אזרחי ישראל מגלים אחריות וערבות הדדית. כמעט שלושה מיליון אזרחים כבר התחסנו במנה השלישית. צריך ששאר האנשים יגיעו. שוחחתי בימים האחרונים עם מנהלי מחלקות קורונה ואחיות קורונה בבתי החולים, וכולם אומרים את אותו הדבר: רוב המאושפזים במצב קשה הם אנשים שלא חוסנו כראוי. אחרי שכל כך הרבה ישראלים התחסנו אנחנו יודעים בצורה מלאה שהחיסונים בטוחים ועובדים.
"אני פונה למי שלא התחסן במנה השלישית - באופן פרדוקסלי אתם ברמת הסיכון הגבוהה ביותר, כי חלקכם מסתובב בתחושה שהוא מוגן, אבל החיסוך דועך ולכן צריך את החיזוק של הבוסטר. מי שמחוסן בבוסטר מוגן פי 11 ממי שלא. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמעניקה לאזרחיה את המתנה הזו - האפשרות החוקית להתחסן בבוסטר. במדינות מערביות אחרות אזרחים מתחננים ולא נותנים להם. תנצל את זה, שמרו על עצמכם. אנחנו יכולים להתגבר על הקורונה יחד".