1 צפייה בגלריה
עובד בפיצוציה ברחוב אלנבי השליך בקבוק בירה על קו אוטובוס 172 חברת דן בתל אביב
עובד בפיצוציה ברחוב אלנבי השליך בקבוק בירה על קו אוטובוס 172 חברת דן בתל אביב
ארכיון
(צילום: בוריס שנידלר)
דוד, בן 83 מחולון, היה בדרכו חזרה הביתה מבדיקה רפואית בתל אביב כשעלה על קו 172 של חברת "דן". בכרטיס הרב-קו שלו היו חסרים 1.60 שקלים כדי לשלם על הנסיעה, וזה הספיק לנהג האוטובוס כדי להוריד אותו חזרה לרחוב. בשיחה עם ynet אמר כי "זה היה האירוע המשפיל ביותר בחי".
דוד הגיע לבדיקה באמצעות אוטובוס, וחשב שכך גם יוכל לשוב לביתו. כשעלה על האוטובוס והבין שחסרים לו שקל ו-60 אגורות לתשלום על הנסיעה, הוא פנה לנהג כדי להשלים את הסכום במזומן - אך קיבל לדבריו מטר של מילים והשפלות. "איך אתה עולה לאוטובוס בלי מספיק כסף?", שאל אותו לדבריו הנהג. לדברי דוד, הנהג גם שאל: "אם היית קונה ארטיק היית אומר שאין לך מספיק כסף?".
דוד טוען כי לא ידע מראש כמה כסף יש לן ברב-קו וכי הנהג סירב למכור לו כרטיס נסיעה מלא כפי שדוד ביקש. "היה לי את הכסף, אבל הוא רצה שאשלם ברב-קו", אמר. "הוא אמר לי 'אני לא אלמד אותך על רב-קו'. אישה אחרת ביקשה לשלם עליי עם הרב-קו שלה והוא לא אפשר לה. הוא אמר לה 'תשבי בשקט, אי אפשר להעביר רב-קו מאחד לשני'. כשהצעתי שהוא ימכור לי כרטיס, הוא אמר 'תרד בתחנה הבאה'. כך עשיתי ולקחתי מונית".
"אין לי טענה לא לדן ולא לנהגי החברה, 99% מהנהגים היו פותרים את הבעיה, אבל הוא יצר לי בעיה", הוסיף דוד. "הוא הוריד אותי באמצע הרחוב".
דוד קרא לנהגים להתחשב באנשים בגילו: "אל תשליכוני לעת זקנה. אני רוצה שיכבדו אותי ואת המבוגרים. גם אנחנו תרמנו למדינה. אני לא רוצה דבר מהם, רק שיכבדו אותנו. איך אני יודע שהרב-קו נגמר? שחברת דן תלמד לכבד את האנשים".
מחברת דן נמסר: "אנחנו מתנצלים על האירוע ונעשה את הכול כדי שמקרה שכזה לא יחזור על עצמו".