שידור חי ב-ynet Live

חמאס טען היום (רביעי) כי שירי ביבס ושני ילדיה, כפיר בן ה-10 חודשים ואריאל בן ה-4, אינם בחיים. ארגון הטרור לא פרסם כל הוכחה לכך, וגם בישראל לא אותתו כי בידיהם אינדיקציה לכך. לאב ירדן הארגון לא התייחס כלל. דובר צה"ל הגיב על הטענות, ואמר כי "ארגון הטרור חמאס ממשיך לנהוג באופן אכזרי ולא אנושי. צה"ל בוחן את מהימנות המידע". בעבר טען הג'יהאד האיסלאמי טען כי חנה קציר בת ה-76 מניר עוז נהרגה, אך היא חזרה בשבוע שעבר בחיים במסגרת עסקת החטופים.
3 צפייה בגלריה
שירי ביבס ושני ילדיה כפיר ואריאל
שירי ביבס ושני ילדיה כפיר ואריאל
שירי ביבס ושני ילדיה כפיר ואריאל
עוד נמסר כי "נציגי צה"ל שוחחו עם בני משפחת ביבס, הודיעו להם על הפרסום ומלווים אותם בשעה זו. האחריות לבטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס. הוא נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל".
ממשפחת ביבס נמסר הערב: "משפחתנו מעודכנת בפרסום האחרון של חמאס. אנו ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על ידי גורמים צבאיים. אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם אך מבקשים לשמור על פרטיותנו בשעה מורכבת זו".
בשבועות האחרונים, מאז פרוץ המלחמה, פרסם חמאס טענות שווא וכזב, ואמינות הטענה לא ברורה. בכל הנוגע לבני משפחת ביבס, אמר השבוע דובר צה"ל בערבית כי הם נחטפו יחד עם האב על ידי חמאס, אך כיום הם מוחזקים על ידי ארגון טרור אחר באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
תיעוד של שירי ביבס נחטפת עם ילדיה
3 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
משפחת ביבס
"חמאס השתמש בחלק מהחטופים כסוג של נכס והגיש אותם לארגוני טרור אחרים, כמו משפחת ביבס מניר עוז", אמר אדרעי. הוא ציין כי "יש המון ארגוני טרור שמעכבים את המו"מ".
מאות בני אדם הגיעו אתמול עם בלונים כתומים למפגן תמיכה בארבעת בני משפחת ביבס בכיכר החטופים בתל אביב - לאחר שלמשפחתם נודע כי הם לא מופיעים ברשימת המשוחררים. גם היום, בבוקר היום האחרון ליישום הסכם הפסקת האש וחילופי החטופים עם חמאס, יוסי שניידר, בן דודה של שירי ביבס אמר הבוקר כי משפחתו לא עודכנה שהיא תוחזר הערב לישראל.
מפגן התמיכה במשפחת ביבס בכיכר החטופים
(צילום: ירון ברנר)

"53 ימים הם מוחזקים בשבי חמאס בעזה, ואנחנו לא יודעים מה מצבם של כפיר בן העשרה חודשים, אריאל וההורים שלהם, מי מחבק אותם כשהם בוכים, אם יש להם אוכל, אם מקלחים אותם", אמרה אתמול עופרי ביבס לוי, אחותו של האב ירדן. "אנחנו יודעים איפה הם - חמאס חטף אותם וחייבים להחזירם במיידי. האחריות על בריאותם מוטלת על חמאס באופן ישיר. חמאס - אלו האויבים שלכם? חטיפת ילדים - אלו הערכים שלכם? האם זה מקובל לפי האיסלאם?".