החלטת שרת התחבורה מירי רגב לעבור לאכיפה סמויה בשעות העומס בנתיב פלוס (נר"ת – נתיב רב-תפוסה) שבין מחלף נתניה צפון לצומת פולג בכביש החוף נכנסה הבוקר (שלישי) לתוקף, אך לא ניתן עדיין להסיק מהנתונים האם מה שהוגדר במשרד התחבורה ניסוי – הצליח. נהגים בכלי רכב פרטיים דיווחו על הקלה מועטה בפקקים באזור המדובר, בעוד נוסעי התחבורה הציבורית שחולפים בנתיב מידי יום סיפרו כי הייתה האטה בקצב הנסיעה.
על פי נתוני אפליקציית הניווט "ווייז", בשעה 08:00 הבוקר נרשם עומס כבד במקטע שבין מחלף איינשטיין למחלף פולג - מהירות הנסיעה הממוצעת עמדה על 32 ק"מש בזמן נסיעה של כ-19 דקות במקטע. נהגים בכלי רכב פרטיים שחלפו במקום לאחר השעה 09:00 סיפרו שהתנועה זרמה. "היה שינוי לטובה, אבל לא מהותי כל כך", אמר איציק שנוסע מנתניה לעבודתו בהרצליה פיתוח ברכבו הפרטי בכל בוקר.
עלות סלילת נתיב פלוס בכביש החוף עומדת על כ-47 מיליון שקל. מאז פתיחת הנתיב, משרד התחבורה מממן ארבעה תקנים של שוטרי אכיפה בנר"תים. שניים בנתיבי איילון ושניים בכביש החוף. בנוסף, יש החלטת ממשלה להוסיף עוד שמונה תקנים לאכיפת הנר"תים האחרים.
מבדיקה שנערכה מתברר כי סקרנות הנהגים והאטה בקרבת שוטרי התנועה הגלויים בכביש החוף בין מחלף נתניה צפון למחלף פולג יצרה עומס תנועה. לכן, כחלק מהפעולות להקלה בעומסי התנועה, סיכמה השרה עם השר לביטחון לאומי כי האכיפה הגלויה תחל מהשעה 09:30 (לאחר שעות העומס) וזאת על מנת לאפשר תנועה זורמת.
החלטה זו מתכתבת עם דבריה של השרה ביום כניסתה לתפקיד, אז הודיעה כי הנחתה את ראש האגף לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנת"צים על כביש 1, כביש החוף ונתיבי איילון. "להיתקע בפקקים ולראות נת"צים ריקים זה לא יהיה בבית ספרי", אמרה רגב. למרות שרבים חשים שרגב חושבת לבטל את הנת"צים משום שהיו מפרויקטי הדגל של השרה לשעבר מרב מיכאלי, מי שהגה את רעיון הנת"צ בכביש החוף היה שר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ'.
נהגי האוטובוסים כועסים מאוד על המהלך. "זה רעיון גרוע מאוד", קבע אהוד, נהג בחברת אלקטרה אפיקים בירושלים, שנוסע באופן קבוע בנת"צים. "המערכת הזו נותנת לנו אוויר ולהגיע בזמן להפסקה שלנו בין הנסיעות, להתרענן לפני הנסיעה הבאה. אם מכניסים עוד כלי רכב לנתיב זה יהרוג אותנו. כיום אני נוסע ממוצא עד הכניסה לירושלים בנתיב יחסית פנוי, עולים אליה כמו מלכים והנוסעים מגיעים לעבודה בזמן. אם מבטלים נת"צ למה שאנשים יעברו לתחבורה הציבורית? כדאי שהיא תחשוב שוב על מה שהיא עושה".
אייל, נהג ותיק באגד בירושלים, אמר כי צריך עוד נת"צים. "מבחינתי לעשות בכל כביש במדינה. תראה כמה מכוניות נוסעות עם אדם אחד. אנשים חייבים להבין שנהג אוטובוס רוצה נת"צ כי זה מקצר לנו את הנסיעה ונותן לנו זמן להתאווררות בין הנסיעות", אמר אייל. "יש קווים מאוד ארוכים ואם ייקחו לנו את הנת"צים ייקחו לנו את זמן ההפסקות".
תם פרומוביץ, ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים, אמר כי את התחבורה הציבורית יש לחזק וכי זו הדרך היחידה לבעיית הפקקים. "הסיבה היחידה לשימוש מצומצם של אוטובוסים בנת"צים נובע ממספר קווים מצומצם ולכך יש סיבה אחת – מחסור בכ-5,000 נהגים", אמר פרומוביץ. "רק חיזוק תנאי ההעסקה של הנהגים והכרה בנהגים כעובדי ציבור יסייעו לצמצם את המחסור בנהגים. אנחנו מקווים לשוב ולשתף פעולה עם השרה רגב, ליישום המלצותינו לשיפור מעמד הנהגים והנהגות בישראל".