הרב יצחק קדמון, אביו של סגן מרדכי קדמון (23) ז"ל, הבין שבשורת המוות הגיעה לביתו כשראה שלושה קצינים בפתח ביתו. "סיפרו לנו שהוא נהרג מרימון שהתפוצץ, ועד עכשיו לא אמרו מה בדיוק קרה שם", סיפר.
קדמון, שלחם בעזה במשך חצי השנה האחרונה, נהרג שלא במהלך פעילות מבצעית - שלושה שבועות לפני שהיה אמור להשתחרר מצה"ל. למעשה, הוא היה אמור להשתחרר כבר לפני ארבעה חודשים, אך בגלל המלחמה האריך את השירות. "צריכים לוחמי הנדסה קרבית", הסביר לבני משפחתו, מנסה שלא להדאיגם.
משפחתו של קדמון: "הוא לא סיפר הרבה על המלחמה כדי שלא נדאג"
(צילום: שאול גולן)

"רציתי רק לדעת שלא כאב לו ושהוא לא סבל", אמרה אחותו הגדולה הודיה ריפקין, עטופה בדגל ישראל. "אח שלנו הוא קצין אחראי. הוא חצי שנה בדריכות שיא, וכנראה שהיה לפני פעולה או אחריה. בשבילנו הוא נפל בלחימה בעזה, שם הוא הגן על המדינה במשך החודשים האחרונים". האב הוסיף: "הם בתוך לחימה, בדריכות שיא, והיו סביבם הרבה כלי נשק וחומרי נפץ. פיצוץ רימון זה משהו שיכול לקרות במצב כזה, יודעים שזה לא היה במהלך לחימה".
קדמון היה במסלול של ישיבת הסדר "נצר מטעי" באריאל, התגייס באוגוסט 2020 לצבא, יצא לקורס מ"כים והמשיך לקצונה. האח הצעיר יונתן, בן ה-19, סיפר: "מרדכי היה אמור לעשות את השבת הקרובה בעזה, וביום ראשון לצאת משם לחופשת שחרור. הוא לא זכה לצאת מעזה, אחרי שלא פעם ניצל בנס ממוות במהלך הלחימה כמפקד מחלקה".
3 צפייה בגלריה
משפחתו של סגן מרדכי קדמון ז"ל
משפחתו של סגן מרדכי קדמון ז"ל
סגן מרדכי קדמון ז"ל
3 צפייה בגלריה
סר"ן מרדכי קדמון ז״ל
סר"ן מרדכי קדמון ז״ל
"כל כולו נתינה". קדמון
3 צפייה בגלריה
משפחתו של סגן מרדכי קדמון ז"ל
משפחתו של סגן מרדכי קדמון ז"ל
"החיוך לא עזב אותו". קדמון
בני המשפחה תיארו את קדמון כ"גיבור שמסר את נפשו למען עם ישראל והגנתו. בחור שהחיוך לא עוזב אותו, כל כולו נתינה, בצנעה ובשקט. הוא היה מפקד אמיץ וראוי להערכה, חייליו היו הכול בשבילו".
האחות הבכורה סיפרה על ההודעה האחרונה שקדמון שלח בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית ביום ראשון האחרון: "היה אירוע מאוד חריג בעזה, אני בסדר, אל תדאגו". בקול חנוק מדמעות, היא הוסיפה: "ה'אני בסדר' החזיק מעמד יממה אחת, וביום שני קציני צה"ל הגיעו לפתח ביתנו".
קדמון, תושב נוף איילון, הובא למנוחות בלילה שבין שני לשלישי בחלקה הצבאית בבית העלמין של מודיעין, כשמאות מלווים אותו בדרכו האחרונה. אחיו ישי, לוחם בסיירת צנחנים, הגיע לבוש במדים. הודיה ביקשה להנציח את זכרו של אחיה: "חשוב שנדע שמרדכי נפל למען עם ישראל, ונדאג שמותו לא היה לשווא. מרדכי ימשיך לחיות כשכל אחד בעם ישראל יתנדב, יעשה משהו למען האחר בלי לשאול 'למה אני?', וכשנהיה באחדות גדולה בינינו".