פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (יום ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני אחים, עמר (19) ובכר (20) בדרה, תושבי לוד ורמלה, בגין רצח אימם טאליה חטיב (נור ריאן) לפני כחודש. כתב אישום הוגש גם נגד שניים משכניה של המנוחה, אחמד אבראהים (27) ונער בן 16, בגין סיוע לרצח.
הדיון בבית המשפט, היום
(צילום: אביהו שפירא)

חטיב, בת 41 במותה, נורתה למוות בביתה ברחוב ארלוזורוב, בשכונת הדר בחיפה, ב-31 באוגוסט האחרון. לפני כמה שנים היא התגרשה ומאז הייתה מאוימת מצד כמה מבני משפחתה שביקרו את אורח חייה לאחר הגירושים, בהם שני בניה הנאשמים. בשנים האחרונות היא החליפה כמה דירות ואף שהתה תקופה ארוכה במקלט לנשים.
לפי האישום שהגישה עו"ד אילנה פיקוס רויטבלט מפרקליטות מחוז חיפה, בשל סכסוך הסגיר השכן אבראהים את מקום מגוריה של חטיב לשני בניה הנאשמים. השניים יידעו את אבראהים כי בכוונתם להגיע לדירה, לירות למוות באימם ולחטוף או לפגוע באחותם הצעירה שגרה איתה. הם גם הבטיחו לשלם לשכן עשרות אלפי שקלים תמורת המידע.
2 צפייה בגלריה
נור טאליה ריאן נרצחה בחיפה
נור טאליה ריאן נרצחה בחיפה
נורתה שבע פעמים מטווח קצר. חטיב
ביום הרצח הגיעו עמר ובכר ברכב סמוך לדירת אימם, שם המתין להם אבראהים יחד עם הנער. עמר יצא מהרכב עם כובע מצחייה ומסכה על פניו, ונשא אקדח טעון. הוא התלווה לשכן ולנער שהצביעו על חלון חדר השינה של המנוחה, שדרכו ניתן להתפרץ לדירה. בכל הזמן הזה המתין בכר לאחיו ברכב.
עמר התקשה להיכנס לבית דרך החלון בגלל גדר, והשכן והנער סייעו לו לטפס עליה. אז שבר עמר את זגוגית החלון והתפרץ לתוך חדר השינה שבו שהו אימו ובן זוגה. עמר ניסה לירות בבן הזוג, שהצליח לברוח ללא פגע.
לאחר מכן כיוון את האקדח לעבר אימו, שנותרה במיטה וגבה היה מופנה לעברו, וירה בה מטווח קצר שבע פעמים. בהמשך חיפש עמר את אחותו וכשהשתכנע כי אינה נמצאת בדירה, עזב את המקום דרך החלון שממנו נכנס. הוא רץ לעבר הרכב המונע שבו המתין לו אחיו והשניים נמלטו מחיפה בנסיעה מהירה.
2 צפייה בגלריה
עמר בדרה, אחמד איברהים ובכר בדקה
עמר בדרה, אחמד איברהים ובכר בדקה
שלושה מהנאשמים בבית המשפט, היום. מימין: אבראהים, עמר ובכר
(צילום: גיל נחושתן)
כתב האישום מייחס לעמר ולבכר עבירות של רצח בכוונה בנסיבות מחמירות, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות בנשק והתפרצות למקום מגורים בנסיבות מחמירות. אבראהים והנער נאשמים בסיוע לרצח בכוונה בנסיבות מחמירות ובסיוע להתפרצות למקום מגורים בנסיבות מחמירות.
התיק נחקר על ידי חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל, ובהובלתם של מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי ומפקד מרחב כרמל ניצב-משנה אלי מגן. "מה שהחל כסכסוך שכנים, גרם לשכנים ליצור קשר עם בניה של המנוחה ולטעון בפניהם כי אימם לא מתנהגת בצורה ערכית ומכניסה גברים אל ביתה", אמר מגן. "אותם שכנים הסיתו את הבנים נגד אימם".
לדבריו, "הבנו מהר מאוד ששני בניה קשורים לרצח. הצלחנו לשים עליהם יד, דקות לפני שהם עוברים לשטחים, עוד באותו היום. הארבעה חברו ביחד, השכנים הביאו את הבנים לדירת האם, הם כלל לא ידעו היכן היא מתגוררת, ושם בצוותא בוצע הרצח".
מלבד האישום ביקשה הפרקליטות להורות על הארכת מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשה ידון השופט ניצן סילמן.