"שום דבר לא ינחם אותו, שיירקב בכלא"
(צילום: אסף חן)

ספק אם עונש המאסר המשמעותי שנגזר על יצחק אברג'יל, "העבריין מספר 1 בישראל", ינחם את משפחות הקורבנות ששילמו בחייהם בשל מעשיו - אך מדובר בעיני רבים בסגירת מעגל. רפי סרויה, אחיו של רחמים שנרצח ב"פיגוע הפלילי" ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003, הגיב על גזר הדין היום (שלישי) ואמר: "זאת סגירת מעגל עבורנו, נגמר הסיפור. עשרים שנה זה כל כך הרבה זמן. זה מה שייחלנו לו כל השנים וטוב שזה נגמר".
"הוא עמד בראש ארגון פשע שלא היה כמותו", אמרה השופטת גיליה רביד בהקראת גזר הדין, וציינה כי הפיגוע הפלילי ההוא, שבו נרצחו שלושה חפים מפשע, "לא היה שונה מפיגועי הטרור של אז". על אברג'יל נגזרו שלושה מאסרי עולם ועוד 15 שנים בכלא, בנוסף הוטל עליו לשלם קנס בסך 1.5 מיליון שקלים למדינה ו-114 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הנרצחים.
3 מאסרי עולם נגזרו על יצחק אברג'יל | ריאיון מבית המשפט עם פרקליטו
(צילום: נדב אבס, אסף חן)

3 צפייה בגלריה
 יצחק אברג'יל בבית המשפט
 יצחק אברג'יל בבית המשפט
"שיירקב וימות בכלא". יצחק אברג'יל בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
משה מזרחי, נפתלי מגד ורחמים סרויה
משה מזרחי, נפתלי מגד ורחמים סרויה
קורבנות "הפיגוע הפלילי" ביהודה הלוי ב-2003
(צילום רפרודוקציה: שאול גולן, דני סולומון, יריב כץ)
"אני בוכה על הבן שלי, ואני שמחה שהוא קיבל את עונשו, שיירקב וימות בכלא", אמרה בדמעות יעל, אמו של משה מזרחי, אחד הנרצחים בפיגוע ביהודה הלוי, בריאיון לאולפן ynet. "שום דבר לא ינחם אותי, שום דבר. סתם, סתם הלך לי פרח. אמנם נסגר מעגל, אבל מה אני אגיד, הכאב הוא כאב שלנו. בעלי נהיה חולה מזה, בן אדם שלא היה לו כלום. זה קשה", הוסיפה.
לצד אברג'יל נגזר דינם של שבעה נאשמים נוספים במסגרת המשפט הפלילי הגדול בישראל, שזכה לכינוי "פרשת 512". אברג'יל הורשע בשלושה מעשי רצח, בעבירות סמים בהיקפי ענק, בעמידה בראש ארגון פשיעה ובעבירות נוספות. עם הגעתו לאולם בית המשפט, ולפני מתן גזר דינו, אמר אברג'יל, שהוקף באנשי שב"ס רבים: "תרבות השקר מושרשת במשטרה ובפרקליטות. היום זה יצחק אברג'יל, מחר זה מישהו אחר. צריך לנקות את תרבות השקר".
הדיון הבוקר בבית המשפט
(נדב אבס)


ראש הרכב השופטים, גיליה רביד, אמרה בהקראת גזר הדין כי "זהו אקורד הסיום של תיק עצום ומורכב. ההליך חשף ארגון פשיעה אלים ורב-עוצמה, שפעילותו חובקת עולם. בוצעו מעשי אלימות לרבות רצח, תוך התעלמות מוחלטת מהאפשרות לפגיעה בחפים מפשע". אברג'יל קטע את דבריה ואמר כי "את חלוף הזמן את והתובע ניסים מרום שכחתם". השופטת איימה שתוציא אותו מהאולם, אם ימשיך להפריע לה.
לגבי הפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי, שבו נרצחו שלושה חפים מפשע, אמרה כי "גם במקרה זה היה אברג'יל היוזם. חלקו בביצוע היה קרדינלי, הוא נתן אור ירוק לצאת לדרך. זו הייתה תוכנית אכזרית וחסרת עכבות שלא הייתה שונה מפיגועי הטרור שהיו באותם ימים. על בית המשפט להביע את סלידתו ממעשים כאלו ולהעביר מסר חד וברור".