2 צפייה בגלריה
תופיק אגבאריה שנפצע מירי צה"ל בגדר ליד ג'נין
תופיק אגבאריה שנפצע מירי צה"ל בגדר ליד ג'נין
"לא יכול להיות שהוא חזר לעיר בכוחות עצמו אחרי שירו בו". תופיק אגבאריה
תקרית חריגה באזור הקו הירוק סמוך לאום אל פחם: צה"ל ירה אתמול (שני) לפנות בוקר בתופיק אגבאריה, ערבי-ישראלי בן 34, והמשפחה טוענת שהוא נורה ללא סיבה ובשטח ישראל. בצה"ל אומרים מנגד שאגבאריה נורה במהלך מארב מתוכנן של כוח צבאי מול נקודה בגדר ההפרדה ליד ג'נין, שבה היה חשד לפעילות פלילית בשני צידי הקו הירוק - ומשם נמלט אגבאריה לאום אל-פחם, עיר מגוריו. אגבאריה, נשוי ואב לשני ילדים, אושפז במצב קשה מאוד בבית החולים הלל יפה שבחדרה.
לפי צה"ל, הכוח במארב זיהה שני חשודים שהגיעו מהצד הפלסטיני עם רכבם, יצאו ממנו והחלו לחתוך את הגדר - כדי שיוכלו לעבור דרכו משטח יהודה ושומרון לעבר ישראל, לכיוון עפולה. הכוח החל בנוהל מעצר חשוד לעבר השניים - ואחד מהם נמלט. בצה"ל אומרים שהחשוד השני - אגבאריה - נפגע מכדור בפלג גופו התחתון, וברח עד שהגיע לאום אל-פחם שבה הוא מתגורר. משם פונה אגבאריה לטיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
הגדר סמוך לג'נין שבה נורה תופיק אגבאריה ע"י חיילי צה"ל
הגדר סמוך לג'נין שבה נורה תופיק אגבאריה ע"י חיילי צה"ל
הגדר סמוך לג'נין שבה נורה תופיק אגבאריה
למשפחתו של הפצוע גרסה אחרת. בית המשפחה נמצא על הקו הירוק, באזור שבו אין גדר, ודרכו עוברים פועלים פלסטינים מדי יום. לטענתם, "הבית והאדמה שלנו נמצאים ממש ליד הקו הירוק. אתמול ישבנו בשטח עד שעות הבוקר המאוחרות. תופיק קם ויצא לבקר את סבא שלו, שמענו ירי - ולא חשבנו שזה חריג. עובדים מהשטחים שעברו במקום אמרו שיש פצוע ירי, וכשהתקרבנו ראינו את החיילים שהרימו אותו ולקחו אותו".
"בצה"ל משקרים, אין שם שום גדר לחתוך", טענו במשפחה. "כל אדם יכול לעבור חופשי. לתופיק לא הייתה שום כוונה רעה, פשוט ירו בו ללא שום סיבה. גם לא יכול להיות שירו בו והוא חזר לעיר בכוחות עצמו. המצב שלו קשה מאוד, הוא עד עכשיו לא התעורר. הם יכולים להגיע לזירה ולראות את האנשים שעוברים כל יום מהגבול ללא שום קשיים ובלי לחתוך גדרות כמו שטענו בצבא".
פורסם לראשונה: 22:17, 02.08.21