2 צפייה בגלריה
אהרל׳ה אלדן
אהרל׳ה אלדן
"איש צנוע, נחבא תמיד אל הכלים". אהרל׳ה אלדן
(באדיבות המשפחה)
בבית העלמין החדש שבהרצליה הובא למנוחות אתמול (רביעי) אהרל'ה אלדן (אידלמן). אלדן היה אמור לחגוג בחודש ינואר הקרוב את יום הולדתו ה-93, ושלשום נפטר בביתו שבעיר. אלדן היה יוצא הפלמ"ח ועסק כל חייו בביטחון. הוא היה ממקימיה של היחידה לאבטחת אישים ואף שימש כמאבטח צמוד של ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון.
2 צפייה בגלריה
אהרל׳ה אלדן
אהרל׳ה אלדן
אלדן עם בן גוריון
(באדיבות המשפחה)
"אבא היקר שלנו, האיש הצנוע שנחבא תמיד אל הכלים ועסק בפעילויות ביטחוניות בארץ וברחבי העולם במשך עשרות שנים, נפטר בשיבה טובה. הוא היה איש צנוע, ערכי, איש של עשייה ותרומה, או כפי שנהג לומר - אין קשה, עושים!", ספד לו בנו, יואב.
"הכול התחיל בעצם כשהוא השתתף בהכשרה ללוחמה בפלמ"ח ונלחם במלחמת העצמאות. הוא שירת בחטיבת יפתח והשתתף באינספור קרבות ומבצעים, ביניהן הקרב לשחרור הגליל, הקרב על נבי יושע, קרבות בלטרון ובנגב, פעולות בבית המכס ברמת הגולן ואף בקרבות לשחרור צפת, רמלה ולוד", סיפר הבן יואב. לאחר שירותו בפלמ"ח, התגייס אלדן לשירות הביטחון הכללי ומשם הושאל למוסד.
"אבא היה בשליחות מבצעית במדינות שונות באירופה. לא ממש ידענו היכן הוא ומה הוא עושה, אבל ידענו שזה לטובת מדינת ישראל וביטחונה", אמר יואב. לאחר השליחות, אלדן שב ארצה והצטרף להקמת היחידה הממלכתית לאבטחת אישים. הוא החליט שעל בן גוריון לנוע עם מאבטח צמוד, וכך שירת כמאבטחו האישי. בהמשך קיבל אחריות על אבטחת שדות התעופה בנגב לאחר פינוי חבל ימית, ניהל את מערך הביטחון של אל על בצפון אמריקה והמשיך בעיסוקים ביטחוניים.
הוא נקבר בבית העלמין החדש שבהרצליה. בהלווייתו ספדו לו רותי, בת 88, בנו יואב, בתו מיכל, נכדיו ונציג השב"כ. הוא הותיר אחריו את רותי, בנו ובתו, חמישה נכדים ונינה אחת. אתמול נערך גם טקס האזכרה הממלכתי לדוד בן גוריון בשדה בוקר, במלאות 49 שנים למותו.
פורסם לראשונה: 22:02, 30.11.22