התפוסה המותרת בקניונים תצומצם

ראש הממשלה נפתלי בנט והשרים החליטו אמש (יום ו') להחיל תו סגול "מהודק" על קניונים ואזורי מסחר סגורים, על פי יחס תפוסה של 1:15 - כלומר תתאפשר כניסת אדם אחד על כל 15 מטרים רבועים (במקום יחס תפוסה 1:7 כיום). זאת במקום תו ירוק, שעליו התעקש בנט עד כה. עם זאת, הוחלט כי בהתאם לשיעורי התחלואה תיבחן בימים הקרובים האפשרות להחיל תו ירוק על כל בית מסחר שגודלו יותר מ-100 מ"ר.
8 צפייה בגלריה
(צילום: עידו ארז, מארק ישראל סלם)
ההחלטה תובא לדיון בממשלה מחר, ולאחר מכן ינוסחו התקנות החדשות אשר יובאו למשאל טלפוני של שרי קבינט הקורונה. הכניסה לתוקף של ההנחיה החדשה תהיה מיידית. במקביל, תוגבר אכיפת עטיית המסכות באמצעות הוספת נאמני קורונה ופקחים.

אחרי הגשם: זרימה חזקה בנחלים בצפון, אתר החרמון ייפתח

אחרי כמויות מכובדות של גשם שירדו ביממה האחרונה באזור הצפון, נרשמו בצהריים זרימות חזקות בנחלים. לצד זאת, אחרי השלג שירד הבוקר ובלילה האחרון, בין היתר לראשונה במפלס התחתון, ייפתח מחר אתר החרמון למבקרים.
מזג האוויר החורפי ברחבי הארץ
(צילום: אסף מגל, אתר החרמון, טל טרווז, ויטלי גרנדר, רט"ג, איתמר כץ, קק״ל, )

8 צפייה בגלריה
זרימה חזקה בנחלים, שלג בחרמון
זרימה חזקה בנחלים, שלג בחרמון
זרימה חזקה בנחלים, שלג בחרמון
(צילום: ויטלי גרנדר רשות הטבע והגנים, אתר החרמון)
היום נרשמה ירידה בטמפרטורות ביחס לאתמול ומחר לא צפוי לרדת גשם. משעות אחר הצהריים הרוח תתחזק וייתכן אובך, בעיקר בדרום. מראשון בלילה, ובעיקר ביום שני, יהיה סוער וגשום עם שלג עבה שיירד בחרמון. בשירות המטאורולוגי עדכנו אתמול כי מזג האוויר הסוער שיגיע אלינו ביום שני ייקרא "כרמל", כחלק מפרויקט השמות האירופאי המשותף גם ליוון וקפריסין. הים צפוי להיות גבוה מאוד. לאורך השבוע צפויה תחושת "חורף של ממש": ביום שלישי יוסיף להיות גשום בעיקר בחוף ובצפון. בשעות הלילה הגשם יתפשט שוב, וברביעי הוא יתחזק. ביום חמישי ייפסק הגשם.

פרופ' מנחם אלקלעי הוא הגינקולוג שנגדו הוגשו תלונות על תקיפות מיניות

פרופ' מנחם (מני) אלקלעי, מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה בבית החולים שיבא בתל השומר, הוא הגינקולוג הבכיר שנגדו הוגשו תלונות על תקיפות מיניות. אתמול נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" עדויות של חמש נשים שונות, שאינן מכירות זו את זו, נגד אלקלעי. למשרד הבריאות הוגשו בעבר כמה תלונות נגדו, ואישה אחת גם הגישה נגדו תלונה במשטרה - אך הפרקליטות החליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות. לאחר שאחת הנפגעות הגישה ערר והוגשה במשטרה תלונה של נפגעת נוספת, התיק נפתח מחדש בחודש ספטמבר.
8 צפייה בגלריה
מנחם מני אלקלעי
מנחם מני אלקלעי
פרופ' מנחם אלקלעי
( מתוך אתר שיבא)
8 צפייה בגלריה
המתלוננות
המתלוננות
המתלוננות
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן)

האומיקרון מתפשט באירופה - וחשש שגם בכנסת

הזן החדש של הקורונה מוסיף להתפשט בשורת מדינות בעולם. בעקבות ההתפשטות והעלייה בתחלואה באירופה, החליטו כמה מדינות על הגבלות כדי לצמצם את מספרי הנדבקים בזן החדש ובזן הדלתא. בהולנד צפויה הממשלה להטיל סגר הדוק יותר לקראת חג המולד, באירלנד ייסגרו הברים והמסעדות בשעה מוקדמת ובצרפת לא יוכלו האזרחים לקיים מסיבות פומביות בליל השנה החדשה ב-31 בדצמבר.
8 צפייה בגלריה
תור למרכז חיסון בגאודה, הולנד
תור למרכז חיסון בגאודה, הולנד
תור למרכז חיסון בגאודה, הולנד
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
ישיבית סיעת הליכוד
ישיבית סיעת הליכוד
נמצא שלילי בבדיקה. נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בינתיים, בישראל, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וכ-130 עובדים בכנסת נכנסו לבידוד אחרי שארבעה עובדים במשכן אובחנו כחיוביים לקורונה, חלקם עם חשד גבוה לזן האומיקרון. אחד הנדבקים היה מאמן כושר שהדריך את נתניהו במהלך אימון. נתניהו נמצא שלילי לקורונה בבדיקה שערך, ומהליכוד נמסר שהוא פועל בהתאם להנחיות.

הסרסור בסוהרות: קצין המודיעין נגד נציבת שב"ס

קצין המודיעין של כלא גלבוע לשעבר, רב-כלאי רני באשה, יצא במתקפה חריפה על נציבת שב"ס קטי פרי שהורתה השבוע לפתוח בהליך להדחתו מהשירות בגין חלקו לכאורה בפרשת "הסרסור בסוהרות". במכתב ששלח באמצעות סנגורו לפרי, טען באשה כי החלטתה נועדה "לחפות על מחדל הבריחה של האסירים מכלא גלבוע", כלשונו. את עדות מפקד הכלא בוועדת הבדיקה, שהעלתה שוב את הפרשה לכותרות, כינה באשה "בדיות".
8 צפייה בגלריה
רני באשה, כלא גלבוע וקטי פרי
רני באשה, כלא גלבוע וקטי פרי
רני באשה, כלא גלבוע וקטי פרי
(צילום: AFP, דנה קופל)

פיגוע דקירה בחברון: גבר נפצע קל, המחבלת נוטרלה

גבר בן 38 נפצע הבוקר בפיגוע דקירה בחסם רות בחברון, סמוך למערת המכפלה. לוחמי מג"ב נטרלו את המחבלת, בת 65, ללא ירי. הפיגוע התרחש בשעה שכוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבלים שרצחו ביריות את יהודה דימנטמן (25) סמוך למאחז חומש בצפון השומרון שלשום. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע אתמול לזירה יחד עם ראש השב"כ רונן בר ואמר כי "לצד המאמץ המודיעיני תגברנו גם את הכוחות הלוחמים ואנו נמשיך לפעול ולהרחיב את הפעילות המבצעית ככל שנידרש. לא נחדל עד שנלכוד את המחבלים".
כוכבי וראש השב"כ בזירת הפיגוע בשומרון
(צילום: דובר צה''ל)

8 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה את המחבלת
הסכין ששימשה את המחבלת
הסכין ששימשה את המחבלת
(צילום: דוברות המשטרה)

הפסקה בשיחות הגרעין, בכירים לשעבר לביידן: "להשיב לאיראן את החשש"

המשא ומתן בין איראן למעצמות הופסק אתמול זמנית, כשברקע הפסימיות הרבה במערב בנוגע לסיכוייו של המשא ומתן להסתיים בהצלחה לנוכח הדרישות הקשוחות שהציבה בו טהרן. ההפסקה הנוכחית בשיחות הגיעה לבקשת איראן, ומעצמות אירופה תיארו זאת כצעד "מאכזב" – בשעה שהשיחות צריכות להתנהל לדבריהן במהירות רבה יותר. זוהי ההפסקה השנייה בשיחות המתנהלות בווינה, בירת אוסטריה, מאז שהללו התחדשו לפני כשבועיים אחרי הפסקה ממושכת של חמישה חודשים.
בינתיים, בכירים ביטחוניים ופוליטיקאים לשעבר בארה"ב התייצבו היום לצד המדיניות הישראלית וקראו לנשיא ג'ו ביידן להיערך לאפשרות של תקיפת מתקני הגרעין באיראן.