האלימות במשפחה שקדמה לרצח האכזרי של בן ה-6: ל-ynet נודע הבוקר (רביעי) כי למשטרה נמסרו בעבר דיווחים משכנים על מספר אירועי אלימות בין הורי הילד שנרצח אמש בדקירות על-ידי אימו בהרצליה, אך לא הוגשו תלונות. כרגע לא ברור אם אירועי האלימות הקודמים הופנו גם כלפי בן ה-6, וככל הידוע בשעה זו - לא דווח על מקרה דומה בעבר. על-פי החשד, ייתכן שהאם הייתה בהתקף פסיכוטי.
זירת הרצח בהרצליה
(צילום: טל שחר)

מפקד משטרת גלילות, סגן-ניצב יניב וולבוביץ', אישר את הפרטים בריאיון לגלי צה"ל הבוקר. "בעבר היו מספר אירועים של אלימות במשפחה", סיפר, אך ציין כי "כל הפרטים עדיין נבדקים בחקירה". בהמשך היום תובא האם החשודה לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בתל אביב. "מדובר בזירה מאוד קשה לצפייה, אירוע לא פשוט", אמר סנ"צ וולבוביץ'.
סנ"צ עדי ברקוביץ, קצין אח"מ מרחב ירקון, הוסיף: "זו הייתה זירה מזעזעת, האם פונתה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. היא בהכרה וקושרת עצמה למקום".
הארכת המעצר של האם החשודה תהיה בשעה 12:00 בביהמ"ש בת"א, אך עקב מצבה היא לא תובא לדיון. "החשודה לא מתקשרת ואי-אפשר לתקשר איתה", אמר גורם המעורב בפרשה.
אמש, הילד אותר ללא רוח חיים בבית על-ידי סבתו, וכוחות גדולים הוזעקו לזירה. על-פי החשד, לאחר שדקרה את בנה, הגיעה האם לקניון בהרצליה, תקפה מאבטח בגרזן - ונעצרה. בני הזוג לא מוכרים לרשויות הרווחה. בבית אותר גם כלב ללא רוח חיים, ולפי החשד היא דקרה למוות גם אותו.
2 צפייה בגלריה
הילד שנרצח בהרצליה
הילד שנרצח בהרצליה
הילד שנרצח בהרצליה
(צילום: טל שחר)
2 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בהרצליה
 זירת הרצח בהרצליה
זירת הרצח בהרצליה
(צילום: טל שחר)
שכנה של המשפחה סיפרה: "היא חלפה על פניי בערך ב-18:00 בערב ואז חזרה אליי. ראיתי אותה עם דם על הפנים, זה היה נראה לי הזוי. לא הבנתי שזה דם, חשבתי שהיא עם מסכת פנים. לא הבנתי למה היא יחפה ועם בגד קרוע, פחדתי מאוד. היא נכנסה לבניין ושאלתי אותה אם היא בסדר. היא ענתה שכן, אבל הרגשתי שזה מוזר. אחרי שעה וחצי הגיעו לפה מלא ניידות, ואז הבנתי מה קרה".
ראש העיר הרצליה יריב פישר הביע זעזוע עמוק מהאירוע הטרגי. "כוחות שיטור עירוני וצוותי עובדים סוציאליים של העירייה נמצאים בזירה על מנת לסייע לכוחות המשטרה ולתמוך בתושבי השכונה", אמר.
סגן ניצב עדי ברקוביץ ויריב פישר ראש העיר הרצליה בראיון לאולפן וינט
(צילום: מיקי שמידט)

העירייה פרסמה הודעה לתושבי השכונה שבה אירע לפי החשד הרצח: "תושבות ותושבי קהילת גליל ים, ברגעים קשים אלו עיריית הרצליה איתכם ועבורכם. העירייה נערכה למתן תמיכה רגשית. המוקד העירוני בטלפון 106 תוגבר בפסיכולוגים ועובדים סוציאליים כדי לתת מענה טלפוני 24/7 במידת הצורך".
עו״ד בנימין מלכא, המייצג את החשודה ברצח, אמר לפני הדיון כי "לצערי מדובר בטרגדיה נוראית. משפחה שאיבדה את הילד שלה. ילד קטן. אנחנו רק מתחילים ללמוד את המקרה המזעזע והנוראי הזה ובעיקר את מה שקדם לו. בשלב הזה רב הנסתר על הגלוי. אנחנו בקצה של הקצה. זה לא הזמן. כולם כואבים ושבורים. כמובן שמצבה הנפשי רצוי שייבדק".