תיעוד: נהג פוגע ברוכב אופניים ולאחר מכן מכה אותו
(צילום: דוברות המשטרה )

חטיבת התביעות המשטרתית הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד תושב אופקים כבן 30 בגין עבירות של נהיגה מסכנת חיים כשהוא פסול נהיגה, אלימות ובריונות בכביש כלפי תושב העיר בן 74. בנוסף ביקשה המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
מכתב האישום עולה כי לפני שבועיים נהג הנאשם ברכב כאשר לפניו רוכב אופניים בן 74. "מסיבה שאינה ברורה פגע לכאורה בזדון נהג הרכב באופניים של הקורבן וגרם לנפילתו, לאחר מכן יצא מרכבו והחל לתקוף את הקורבן בפניו ואף ירק לעברו", נכתב. "בהמשך נכנס הנאשם לרכבו והחל בנסיעה, תוך שהוא עולה על האופניים עם רכבו, גורם להן נזק ונמלט מהמקום".
במסגרת החקירה שנוהלה בתחנת משטרת אופקים, הנאשם אותר ונעצר - ונמצא כי בעת האירוע הוא נהג ברכב בזמן שהוא פסול נהיגה.
1 צפייה בגלריה
נהג רכב פוגע ברוכב אופניים ולאחר מכן מכה אותו
נהג רכב פוגע ברוכב אופניים ולאחר מכן מכה אותו
פוגע ברוכב, יורק עליו, ודורס את אופניו. מתוך תיעוד התקיפה
(צילום: דוברות המשטרה )
תקרית זו מצטרפת לאירועי אלימות בולטים בכבישים בחודשים האחרונים, בהם רצח יורי וולקוב, אשפוזו של נהג לאחר שהותקף בנתיבי איילון, ותיעוד רק מיום ראשון האחרון מרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, שבו נראה רוכב אופנוע כשהוא מנסה לתקוף נהג הסעות תלמידים ומכה בעוצמה ברכבו.
לפי עדי ראייה, לוויכוח קדם מגע קל בין האופנוע והרכב, אך לא ידוע מי היה האשם בכך. רוכב האופנוע תועד כשהוא עוצר ליד רכב ההסעות, יורד מאופנועו ומכה בעוצמה על הרכב. לאחר מכן ניסה לפתוח את דלת הנהג וחבט במראת הרכב. בהמשך ניסה להכות את הנהג, עד שהחליט לעלות חזרה על האופנוע ולהמשיך לנסוע. באותו היום הגיש נהג הרכב תלונה במשטרה על המקרה וזו פתחה בחקירה, אך החשוד טרם אותר.
בנוסף, המשטרה עצרה אתמול לחקירה שני תושבי הדרום בחשד לעבירות תקיפה ובריונות בכביש לאחר שסיכנו את חייו של נהג משאית, חסמו את דרכו וניסו לתקוף אותו. שוטרים שנסעו בכביש 34 בין נתיבות לשדרות הבחינו במאורע, וראו את שני החשודים מטפסים על המשאית ומגדפים את הנהג, כשאחד מהם ירק לעברו החלון. השוטרים עצרו את החשודים תוך שימוש בכוח, לאחר שאלה התנגדו למעצר ואף תקפו את השוטרים. הנהג נחבל בפניו, אך לא נזקק לטיפול רפואי. רכבם של החשודים נתפס כחלק מפעולות החקירה, ומעצרו של אחד מהם הוארך ביממה. מעצרו של החשוד השני הוארך בשלושה ימים.