העימות בין ח"כ סער לסעדה בוועדת החוקה, היום

יום לאחר שמשכן הכנסת חגג "יום הולדת" 74, ושעות לאחר העימות המכוער בין חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) לבין ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), שוב אירע עימות שלא מוסיף כבוד למוסד. במהלך דיון ועדת החוקה שעסק במהפכה המשפטית, אמר ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) לח"כ משה סעדה (הליכוד): "אתה אפס מאופס". קודם לכן אמר סעדה לשר המשפטים לשעבר: "אתה לא האיש שיטיף לנו צדק".
בין השניים פרץ ויכוח במהלך הדיון, אחרי שסער אמר כי "בכנסת הקודמת, כשהבאתי הצעת חוק יסוד בנושא זכויות נאשמים וחשודים וביקשתי באופן טבעי את תמיכת סיעת הליכוד וסיעות האופוזיציה שנהגו להכביר מלל בנושא, שר המשפטים היום אמר אז שיהיו מוכנים לתמוך - בתנאי שהסעיף המאזכר את מגילת העצמאות יימחק. לא קיבלתי את התנאי וסיעת הליכוד לא תמכה".
בעקבות זאת אמר סעדה לסער: "טול קורה מבין עיניך, איש שהצדק נר לרגליו. אתה לא האיש שיטיף לנו צדק. אתה מדבר על תנועת הליכוד?". סער לא נותר חייב, והשיב: "לא נבחרת פעם אחת, שוריינת בליכוד רק בגלל המו"מ שניהלת עם איילת שקד. ככה נכנסת לכנסת, אתה אפס מאופס. נבחרתי חמש פעמים על-ידי בוחרי הליכוד ואתה אף לא פעם אחת. אני לא מתכוון להתנצל כלפי האיש שמכפיש את שמי, אבל מוכן להוסיף פרטים ולהרחיב בהזדמנות".
העימות בין אלמוג כהן לעופר כסיף

1 צפייה בגלריה
גדעון סער, משה סעדה
גדעון סער, משה סעדה
גדעון סער ומשה סעדה
(צילום: יואב דודקביץ')
מוקדם יותר, כאמור, פרץ עימות בין ח"כ עופר כסיף לח"כ אלמוג כהן. בתיעוד מהמליאה נראה כהן ניגש לבמה ומתגרה בכסיף עם קריאות "בררה, החוצה" וצקצוקי לשון – וזה משיב לו, בשעה שהסדרנים מסלקים אותו מהדוכן, בקריאות "פשיסט" ו"זבל". הדיונים במליאה נמשכו אל תוך הלילה, והעימות התרחש לפנות בוקר, במהלך דיון על הצעת חוק שירותי הביטחון. כשעלה לנאום התמקד כסיף במהפכה המשפטית שמתכננת הממשלה, והקריא הזמנה למחאה כלשהי שבה הייתה קריאה ל"מרי אזרחי נגד ממשלת הדיקטטורה הפשיסטית העבריינית שהופכת את המדינה הזו לדיקטטורה על מלא". בעקבות זאת הורה לו ואטורי, שניהל כאמור את הדיון, לחזור בו מדבריו – בטענה כי אסור על פי התקנון לומר "פשיסטי" או לקרוא למרי אזרחי. כסיף השיב לו: "אתה לא תקבע לי מה להגיד".
בתגובה לסירובו של כסיף לחזור בו מדבריו הורה ואטורי להורידו מהדוכן – ובמליאה החלה מהומה. ח"כ עאידה תומא סליאמן, חברת סיעתו של כסיף, ניגשה לקרבת הדוכן וצעקה: "למה מורידים אותו? אתה לא מכיר את התקנון, זה לא בסמכות שלך". כסיף אמר מצדו: "אתה לא תסתום לי את הפה, הוא לא מנהל ישיבה, הוא צנזור! אתה לא תעשה מה שאתה רוצה". גם אלמוג כהן ניגש כאמור לקרבת הבמה והחל לקרוא לעבר כסיף: "יאללה בררה, יאללה בררה, הביתה!". בשלב הזה הסדרנים כבר החלו להוריד בכוח את כסיף, שנשמע כאמור מסנן קריאות משלו לעבר כהן.
כהן טען שכסיף קרא לו גם "בן זונה", אבל הקללה הזו לא נשמעת בתיעוד מהמליאה. "כמה אפשר לבזות את הבית הזה?", אמר כהן. בחשבון הטוויטר שלו הצדיק את העלבונות שהטיח בכסיף, וכתב: "עם בוגדים מדברים בשפה של בהמות". מהמליאה הבוקר סולקה בהוראת ואטורי גם תומא סלימאן. "לא יגידו פה פאשיסטיים ויקראו למרי אזרחי, מי שרוצה שיתלונן לוועדת הכנסת", אמר סגן יו"ר הכנסת.