2 צפייה בגלריה
שר החקלאות אבי דיכטר עם שגרירת אוזבקיסטאן בישראל
שר החקלאות אבי דיכטר עם שגרירת אוזבקיסטאן בישראל
שר משאבי המים האוזבקי חמראייב, שר החקלאות דיכטר ושגרירת אוזבקיסטן בישראל
לראשונה זה 26 שנה, מאז 1997, ביקר השבוע בישראל שר מאוזבקיסטן. בביקור ראשון אי פעם של שר משאבי המים של המדינה, נפגש שאווקת חמראייב עם שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ, שר החקלאות אבי דיכטר ונציגי סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל (מש"ב).
בישראל ייחסו חשיבות רבה לביקור השר מטעמה של המדינה המוסלמית שהיחסים עימה כוננו ב-1992, שכן, כאמור, הפעם האחרונה שהגיע בכיר אוזבקי לארץ הייתה לפני 26 שנה - אז התארח בארץ שר החוץ של המדינה.
2 צפייה בגלריה
שגרירת ישראל באוזבקיסטאן זהבית בן הלל עם השר האוזבקי לפני צאתו לישראל
שגרירת ישראל באוזבקיסטאן זהבית בן הלל עם השר האוזבקי לפני צאתו לישראל
שגרירת ישראל באוזבקיסטן זהבית בן הלל עם השר האוזבקי, לפני צאתו לישראל
מטרתו של ביקור השר האוזבקי היא למידה מניסיונה העשיר של ישראל בניהול חכם של משאבי מים. המשלחת האוזבקית, שאותה ליוותה שגרירת אוזבקיסטן בישראל פיירוזה מחמודובה, פגשה ארגונים ישראליים הממונים על ניהול המים - רשות המים ומקורות. במסגרת המפגשים, למדה המשלחת על הטיפול במים, טיהור, אחסון, חלוקת משאבי מים לצרכנים סופיים - ובמיוחד לחקלאים. בנוסף, ביקרה המשלחת גם בכמה חברות חקלאיות.
טרם צאתו לארץ, נועד חמראייב עם שגרירת ישראל באוזבקיסטן זהבית בן הלל. "זהו ביקור חשוב שבמהלכו נפגש השר עם גורמי ממשל בכירים, ובעיקר נחשף לפתרונות הטכנולוגיים שיש לישראל להציע בתחום ניהול מים", אמרה בן הלל, "אתגרי המים העומדים בפני אוזבקיסטן הם משמעותיים, ואני מאמינה ששיתוף פעולה עם ישראל הוא חיוני ונכון".
השגרירה האוזבקית מחמודובה אמרה כי בעקבות הביקור, אוזבקיסטן בוחנת רכישת טכנולוגיות מים ישראליות - בדגש על טכנולוגיות חיסכון במים.