1 צפייה בגלריה
לימור לבנת
לימור לבנת
לימור לבנת
(צילום: אוהד צויגנברג)
נהוג לתת מאה ימי חסד לממשלה חדשה שקמה. לממשלת בנט-לפיד ניתנו אפילו יותר ממאה ימים עד להעברת תקציב מדינה בכנסת. מדובר בתקציב שממתין יותר משנתיים ולא הועבר ולא אושר רק מסיבות פוליטיות ואנוכיות, מה ששיתק לחלוטין את המינהל התקין של משרדי הממשלה, ופגע בראש ובראשונה באזרחים.
נראה שבתחומים אחרים הממשלה פועלת כדי למלא את הוואקום שיצרה ממשלת נתניהו. היא מתחילה, למשל, לאייש תפקידים של יותר מ-400 דירקטורים ודירקטוריות, לרבות יושבי ויושבות ראש דירקטוריונים בחברות ממשלתיות, שהקיפאון עד כה שיתק את יכולתן לפעול. עם זאת, ראש הממשלה בנט, ראש הממשלה החליפי לפיד, והשרים החברים בקבינט הקורונה צריכים לשים לב לדבר חשוב.
ביקורת רבה נמתחה בשעתו, ובצדק, על התנהלות הממשלה הקודמת בגלים הראשון, השני והשלישי של הקורונה. יש לנו נטייה לשכוח מהר, אבל רק לפני שנה היינו נתונים בסגר, אחד מני רבים. אלפי מתים היו מונחים לפנינו, חולים קשים, וכל זאת עד לבוא החיסונים, ללא ספק, הישג משמעותי של בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר. אבל עד לבוא החיסונים, ידענו כולנו בלבול, רכבות הרים, פחד וחרדות, הורים קשישים ובני משפחה שלא הצליחו לראות ולפגוש נפש חיה מוכרת להם משך למעלה משנה.
רגע, לא לנסוע לחו"ל, אדוני ראש הממשלה, זו המלצה או הנחיה? אם זו הנחיה, תתכבדו ותסגרו את נתב"ג, לפחות למדינות המוגדרות אדומות. אם זו רק "המלצה", אל נא תצפו לשיתוף פעולה
ועכשיו? לא, ממשלת בנט-לפיד אינה אחראית לזן הדלתא ששטף את העולם וגם את מדינת ישראל, כפי שניסה יו"ר האופוזיציה נתניהו לטעון מעל בימת הכנסת, אבל הממשלה בהחלט אחראית לחוסר הבהירות, לחוסר השקיפות בנתוני משרד הבריאות, לבלבול בציבור בין "תו שמח", "תו ירוק בהיר", "תו ירוק", ומי יודע מה עוד.
רגע, לא לנסוע לחו"ל, אדוני ראש הממשלה, זו המלצה או הנחיה? אם זו הנחיה, תתכבדו ותסגרו את נתב"ג, לפחות לאותן מדינות המוגדרות כאדומות. אם זו רק "המלצה", אל נא תצפו לשיתוף פעולה של הציבור. זה לא עובד כך.
והבדיקות, והבידודים, ואי-שמירת המרחק בנתב"ג, התמונות שאנחנו רואים כל ערב, גם ללא מסכות – משהו כאן לא עובד. הפקחים המסתובבים בקניונים ומבקשים בנימוס לעטות מסכות מאלה שמסבירים ש"הכלב אכל לי את המסכה", ללא סנקציות, ללא קנסות.
חברי ממשלה יקרים, כך זה לא עובד. כך זה לא יעבוד. שבו. תתאפסו על עצמכם. לא מובן מאליו כלל שכל אחד ואחת שומרים על עצמם. נכון, זן הדלתא אינו מסוכן כמו הגלים שלפניו בזכות החיסונים. אז אם אין בעיה – תודיעו לנו שאין בעיה. ובכל מקרה, זה זמן להחלטות. זה זמן להנחיות. ואם לא קשה לכם, תודיעו לנו בבקשה, ובצורה מסודרת. זו כבר הממשלה שלכם.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com