(צילום: נויל האריס)
"זהירות! אנס סדרתי מסתובב חופשי", כך נכתב מתחת לתמונתו של עבריין המין אלון קסטיאל על מאות דפים לבנים, שנתלו באופן ספונטני במרכז תל אביב על ידי תושבת העיר.
היוזמה הפרטית של תמרה בן נתן, שעובדת בבר בעיר ומספרת שרצתה למחות נגד שחרורו המוקדם של קסטיאל, תפסה תאוצה ברשת והתרחבה למקומות נוספים. "כל מי שיכולה לסייע ולחשוף את הדמות של קסטיאל ולהזהיר את הציבור, שתסייע להשאיר את את האיש בתודעה ובמודעות", היא מבקשת.
בריאיון לאולפן ynet אמרה היום (חמישי) בן נתן כי התמונה של קסטיאל ושל כל אנס שמשתחרר מהכלא "צריכה להיות חקוקה בזיכרון של כולנו. אנחנו צריכים לשמור על עצמנו מפני אנשים כמוהו".
1 צפייה בגלריה
מחאת התושבים בבית ים נגד קסטיאל השכן החדש
מחאת התושבים בבית ים נגד קסטיאל השכן החדש
מחאת התושבים בתל אביב נגד שחרור קסטיאל
(צילום: נמרוד גליקמן)
כחלק מתנאי השחרור המוקדם, קסטיאל הורחק מתל אביב, רמת גן וגבעתיים, שם מתגוררות נפגעותיו. בבת ים, שם הוא נמצא מאז השחרור ורשאי להסתובב חופשי במשך היום, הקימו את קבוצת הפייסבוק "אלון קסטיאל מגיע לבת ים" במטרה להזהיר את נשות העיר.
בן נתן הגיבה להחלטה הזו, ואמרה כי "זה מגוחך. יש לי אחות שגרה בתל אביב, אבל היא נוהגת לצאת להרצליה. אני מבינה את המניעה ממנו להגיע לערים הללו, אבל לא מדובר ביבשות שנחצות בים. מדובר במדינת ישראל, מדינה קטנה עם ערים צמודות במרכז הארץ".
חברת מועצת העיר בת ים, קטי פיאסצקי, אמרה כי "המחשבה שעבריין מין מורשע גר בסמוך לנשים ונערות מדירה שינה מעיניי. איזו מין החלטה זאת של בית המשפט? מה המסר? שנשים בת ימיות שוות פחות מנשות תל אביב או רמת גן? מי שמוגדר חיה טורפת בתל אביב לא יכול להיות שה תמים ברחובות בת ים. אנחנו נבדוק את כל הדרכים החוקיות להרחיק את עבריין המין מהעיר".
עבריין המין אלון קסטיאל שוחרר מהכלא
(צילום: עידו ארז)

אחת ממקימות הקבוצה, אורית צלביאנסקי, אמא לחמש בנות, אמרה אתמול: "גילינו שאלון קסטיאל יתגורר בבת ים, על הראש של הילדים שלנו. אני לא מוכנה לפחד". אמא אחרת כתבה בקבוצה כי "בת ים הפכה לעיר מקלט. בושה". אמא נוספת פנתה לראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, וביקשה ממנו להתערב.
ברוט התייחס לנושא בשבוע שעבר ואמר כי "זו מדינה חופשית ומותר לו לגור איפה שירצה, אבל מותר גם לנו להגיד בקול ברור: לא רוצים אותו אצלנו".
עו"ד רותם טובול, הסנגורית של קסטיאל, מסרה: "אלון שילם את חובו לחברה, הביע חרטה והוכיח שהוא ראוי לשחרור. אני סמוכה ובטוחה שהוא ערך שינוי בחייו ומקווה שיאפשרו לו להוכיח זאת".