בבית החולים לגליל בנהריה נקבע בצהריים (יום ד') מותו של אחד משני הפצועים בפיגוע הדקירה בקניון בכרמיאל. לפני שהתמוטט, הוא הצליח לירות במחבל שתקף אותו ואת חברו - ולחסל אותו. בפיגוע נדקר צעיר נוסף שפונה גם הוא לבית החולים בנהריה. מצבו קשה, אך יציב.
המחבל שחוסל הוא ערבי ישראלי: ג'ואד רביע, צעיר כבן 20 מהמועצה המקומית נחף שסמוכה מאוד לכרמיאל. לקניון הגיעו אחרי הפיגוע ארבעה מבני משפחתו של המחבל - אימו, אביו, אחיו ואחותו - וכולם נעצרו על-ידי המשטרה. מטרת מעצרם היא לבחון אם ידעו מראש על כוונתו של המחבל לבצע את הפיגוע. במקביל נכנסו כוחות משטרה גדולים לנחף, שם החרימו מחשבים וציוד כחלק מהניסיון ללמוד על התנהלות המחבל בימים האחרונים.
4 צפייה בגלריה
המחבל ג'ואד רביע תושב נחף תיעוד הפיגוע  בקניון בכרמיאל
המחבל ג'ואד רביע תושב נחף תיעוד הפיגוע  בקניון בכרמיאל
המחבל ג'ואד רביע ותיעוד מפיגוע הדקירה בקניון
(ללא קרדיט קבוצת ווטצאפ חדשות ופוליטיקה מהרשתות 27א')
תיעוד הפיגוע בקניון בכרמיאל

הפצוע האנוש הובא לבית החולים בנהריה תוך כדי שצוות מד"א מבצע בו פעולות החייאה, אבל בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. פרופ' מסעד ברהום, מנהל בית החולים, אמר כי הרופאים נאבקו זמן רב על חייו של הפצוע האנוש: "נתנו לו הרבה מנות דם, אך עם כל הניסיונות לצערי הרב נקבע מותו". הוא עדכן כי מצבו של הפצוע השני יוצב, ואף שהוא קשה לא נשקפת סכנה לחייו. "הוא היה בהכרה, הרגענו אותו קצת וטיפלנו בו מיד", סיפר.
הפיגוע בקניון "חוצות כרמיאל" החל לפי המשטרה בסביבות השעה 11:30. מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, אמר בתדרוך בזירה כי המחבל הגיע ברגל לקניון - ודקר את שני הצעירים. אחד מהם - המנוח - הצליח לדברי תחאוכה "להתעשת ולנטרל מיד את המחבל".
מעצר בני משפחתו של המחבל, בקניון
(צילום: שמעון אלבז)

גל עמר, מוכרת בקניון, מעידה על הבהלה שם

4 צפייה בגלריה
פיגוע דקירה קניון בכרמיאל
פיגוע דקירה קניון בכרמיאל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בתיעוד דרמטי מאחת ממצלמות האבטחה בקניון, נראה המחבל מתנפל על הצעירים באמצע הקומה השנייה של הקניון, דוקר אותם מול קונים מבוהלים בחנות בגדים - ואז מנסה להימלט. שניות ספורות לאחר מכן הוא נורה למוות.
בדבריו ציין ניצב תחאוכה כי האזור כולו "נסגר", וכי גם כוחות הביטחון מסייעים למשטרה. "אנחנו סורקים גם את האזור הקרוב, גם את המעגלים השניים וגם את העיר ובעצם את כל המחוז, יישובים עירוניים, קניונים, מקומות הומי קהל", אמר על רקע רצון לוודא שאין למחבל סייען כלשהו.
גל עמר, שעובדת בקניון, סיפרה כי הייתה בקומה הראשונה בעת הפיגוע, וכי ירדה מהקומה השנייה דקות ספורות לפני כן. היא העידה כי לפי מה שסיפרו לה אחרים, המחבל ככל נראה "חיכה" לקורבנות שלו וחיפש את מי לתקוף. "אף אחד לא חשב שזה יגיע לכאן. הוא פשוט נכנס לקניון, הוא עבר את הדוכן שלנו, הוא חזר. לפי מה שאני מבינה, הוא פשוט חיכה, הוא חיפש. הוא עשה הלוך-חזור".
כוחות המשטרה בנחף, שם החרימו ציוד במסגרת החקירה

4 צפייה בגלריה
פיגוע דקירה קניון בכרמיאל
פיגוע דקירה קניון בכרמיאל
השוטרים בכניסה לקניון
(צילום: REUTERS/Avi Ohayon)
4 צפייה בגלריה
פיגוע דקירה קניון בכרמיאל
פיגוע דקירה קניון בכרמיאל
(צילום: REUTERS/Avi Ohayon)
לדבריה אחרי שהמחבל נורה פרצה בהלה בכל הקניון: "אני הייתי למטה. אנשים רצים בצרחות 'יריות! יריות!'. הכניסו אותנו לתוך רולדין. פשוט קפאתי במקום, רעדתי", סיפרה. עמר ביקשה להדגיש בדבריה את יחסיהם הטובים של יהודים וערבים באזור: "לא כולם ככה. לא כולם. עובדים איתי אנשים מהכפרים, חברים טובים", אמרה. היא הוסיפה כי היא חוששת כעת לחזור לעבודה בקניון.
משטרת מחוז צפון העלתה כוננות בעקבות הפיגוע, וניצב-משנה רן אופיר, קצין המבצעים במחוז צפון, אמר כי כדי להשרות תחושת ביטחון שוטרים הוסטו ממשימות אחרות אל עבר אזורים הומי אדם.
חובש רפואת חירום במד"א, רן מושקוביץ, סיפר: "כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי שני פצועים, צעירים, ששכבו במקום עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים, כשאחד מהם מחוסר הכרה. התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות - ובביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים". בזירה טופל גם נפגע חרדה.
זירת הפיגוע בכרמיאל
(צילום: שרון צור)

מיקום זירת הפיגוע בקניון חוצות כרמיאל
הפיגוע מגיע על רקע תקופה מתוחה ממילא בשל המלחמה, בצפון בפרט - אם כי בכרמיאל האזעקה האחרונה הופעלה בינואר השנה. דובר המשטרה, ניצב-משנה אלי לוי, התייחס מוקדם יותר לקשר בין המלחמה לחשש מפיגועים - ואמר כי ההסתה לטרור גברה במהלכה. "יש הסתה פרועה לטרור ברשתות החברתיות. יחד עם זאת, אנחנו יחד עם שב"כ וצה"ל מסכלים הרבה מאוד תשתיות טרור ומונעים הרבה מאוד פיגועים, כמובן עם מג"ב ומשטרת ישראל".
בכתבה נעשה שימוש בסרטון לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מקור הסרטון - פנו אלינו במייל האדום.
פורסם לראשונה: 14:16, 03.07.24