חלק ממשפחות החטופים נדהמו לשמוע בימים האחרונים מפי השר סמוטריץ' כי החזרת החטופים היא "לא הדבר הכי חשוב", וכעת הן מבקשות לפגוש אותו באופן אישי כדי שיסביר להן את דבריו.
ריאיון עם רותם קופר וניבה ונקרט, משפחות החטופים

ניבה ונקרט, אימו של עומר ונקרט שחטוף בעזה, אומרת לאולפן ynet כי "אנחנו מה-7.10 מדממים ודואגים ואז מגיעים שרים בכירים בממשלה ודואגים שנדמם יותר. בעלי הזמין את השר סמוטריץ' אלי הביתה עם הבן שלו ויחד עם הילדים שלי הנוספים כדי שנשב יחד, ואני מבקשת מהשר סמוטריץ' שיסביר לי למה הבן שלי, שהוא בן גילו של הבן שלו, הוא לא חשוב. אני ממש רוצה שהשיחה הזאת תתקיים. שיסביר למה עומר שלי לא חשוב, ולמה התינוק של משפחת ביבס לא חשוב".
2 צפייה בגלריה
ניבה ונקרט עם תמונת בנה עומר חולה קוליטיס ונחטף לעזה
ניבה ונקרט עם תמונת בנה עומר חולה קוליטיס ונחטף לעזה
ניבה ונקרט עם תמונת בנה עומר חולה קוליטיס ונחטף לעזה
(צילום: אביגיל עוזי)
על רקע הדברים של שר האוצר, ובהמשך לדברים נוספים שאמר בנושא בכנסת, צפויה להתכנס מחר (שישי) ועידת פריז שנועדה לנסות להוציא לפועל עסקה להחזרת החטופים. רותם קופר, בנם של נורית ששוחררה ועמירם שעדיין בשבי אומר כי "לצערנו הממשלה בשבועות האחרונים גמגמה בנושא הזה. אנחנו שומעים יום אחד שיש התפתחות ויום אחריו שלא שולחים משלחת מסיבות כאלו ואחרות. יש למעשה רכבת הרים. שמחנו לראות את הדברים שאמר השר גנץ אבל לצערנו זה די מתאים לשבלונה של השבועות האחרונים שפתאום נותנים לנו תקווה רק כדי אולי יותר מאוחר להסביר לנו למה אי אפשר. אנחנו שומעים הרבה מאוד הסברים מהדרג הפוליטי ובייחוד מהעומד בראשו רה"מ למה אי אפשר. לא קיבלנו הרבה הסברים למה כן אפשר. אנחנו יודעים שאם רוצים אפשר למצוא ולהציע. אנחנו רואים פה גרירת רגליים ורק בלחץ של ביידן פתאום עושים משהו ואז מוצאים סיבה למה אי אפשר וזה מדאיג אותנו מאוד".
הציפיה שלכם היא שישראל תתייחס ברצינות לוועידה בפריז? ונקרט: "אין למדינת ישראל את הפריבילגיה להגיד שהיא לא הולכת. מו"מ עושים כששני הצדדים נמצאים אחד ליד השני. נכון שבתנאים שלנו והאויב שלנו זה בלתי אפשרי לשבת באותו שולחן, אבל באמצעות המתווכות אפשר לעשות זאת. אם מדינת ישראל וקבינט המלחמה לא פעם יושב איתנו ומסתכל לנו בעיניים ואומר לנו שהם יעשו כל מה שהם יכולים כדי להחזיר אותם הביתה, אז כבר הגיע הזמן. אנחנו כבר משתגעים - לא יכול להיות ששני ילדים קטנים, תינוק בן שנה נמצא בשבי, או אדם בן 85 או הבן שלי שהוא חולה סובל מקוליטיס ונמצא בסכנת חיים יום יומית בלי התרופות שלו".
את יודעת אם התרופות הגיעו אליו כפי שדיווחו בצרפת? ונקרט: "אין לי מושג. אני מאמינה רק לעובדות. כשיראו לי הוכחה סרטון, תמונה או אישור בכתב יד של עומר שאני אדע לזהות רק אז אני אאמין. עד אז עומר לא קיבל את התרופות שלו שאגב הן כבר לא רלוונטיות. התרופות של חודש אוקטובר, כמעט 5 חודשים אחרי, במצב של קוליטיס הן כבר לא רלוונטיות. מי ידוע באיזה מצב הוא, בתת תנאים מתחת לאדמה, בלי אוכל, בלי חמצן, בלי מים, בלי הגיינה נכונה ועם סטרס מטורף כולל פקטורים מאוד קשים להתפרצות של קוליטיס. התרופות של ה-7.10 לא רלוונטיות בכלל".
2 צפייה בגלריה
הטרור הפסיכולוגי של חמאס: פרסם סרטון של 3 חטופים -  חיים פרי, יורם מצגר ועמירם קופר
הטרור הפסיכולוגי של חמאס: פרסם סרטון של 3 חטופים -  חיים פרי, יורם מצגר ועמירם קופר
אות החיים האחרון שהתקבל מחיים פרי, יורם מצגר ועמירם קופר
קופר: "נושא התרופות זה בעצם פרוקסי למה שקורה עכשיו. מדינת ישראל העבירה תרופות בצורה ראשונה רשמית אחרי שלושה חודשים. אנחנו המשפחות העברנו תרופות חודשיים לפני המדינה אחרי ששמענו מהמדינה במשך חודשים למה אי אפשר להעביר תרופות. הסבירו לנו על שהצלב האדום לא יכול ועוד המון טיעונים. אנחנו גם נתקלנו באותם קשיים בדיוק, פנינו לצלב האדום והוא הסביר למה מצבו בעייתי בנושא, אבל לא עצרנו שם. פעלנו בכל דרך אפשרית יצירתית והפלא ופלא אכן העברנו תרופות לרצועת עזה".
למרות שאלה תרופות שלא הגיעו ליעדם. קופר: "לא נכון. יש סיכוי שהתרופות כן הגיעו. אנחנו ידועים את זה על סמך מחסור בתרופות של הגברים. בתמונות שחלקו איתנו בצבא היו כמעט רק תמונות של תרופות נשים כלומר שתרופות הגברים השתמשו בהם. לא בטוח מי אבל זה מוזר שראינו תמונות את התרופות של הנשים ולא של הגברים. הנקודה היא שהצלחנו להעביר את זה לבי"ח שהוא ברשות החמאס ואנחנו יודעים על סמך עדויות שהחמאס אכן עשה ניסיונות בעבר לספק תרופות לחטופים. אם מנסים אז לפעמים גם מצליחים, לא רק מסבירים למה אי אפשר".