ישראל שחררה הבוקר (יום ראשון) לרשות הפלסטינית את גופת המחבל שריף חסן רבאע, שניסה לדקור חייל סמוך לכפר אל פוואר בדרום הר חברון בחודש פברואר האחרון. מדובר במחבל הרביעי שגופתו משוחררת בימים האחרונים, על אף שבימי ממשלת בנט-לפיד תקפו חברי האופוזיציה - היום הקואליציה - מהלכים דומים.
לפי הפלסטינים, שחרור גופות המחבלים נעשה כחלק מהבנות עם ישראל לשחרר כמה שיותר גופות עד הפסגה הבאה בין הצדדים. את המאמצים הללו מנהל בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח, שגם מייצג אותה בישיבות הללו.
3 צפייה בגלריה
גופה של המחבל שריף חסן ורידאת מועברת למשפחתו ב חברון
גופה של המחבל שריף חסן ורידאת מועברת למשפחתו ב חברון
הגופה מוחזרת למשפחה בחברון
3 צפייה בגלריה
שריף חסן רבאע
שריף חסן רבאע
ניסה לדקור - וחוסל. שריף חסן רבאע
ישראל, לפחות באופן רשמי, לא מתייחסת להבנות עם הפלסטינים ולהשבת גופות המחבלים. עם זאת, במערכת הביטחון אומרים שהגופות לא הוחזרו כחלק מהבנות עם - חוסיין א-שייח אלא במסגרת הנוהל הרגיל.
ביום שישי האחרון, אחרי שהוחזרו הגופות של ג'יהאד אל-שאמי (24), עודאי אל-שאמי (22) ומוחמד אל-דביק (18) - שחוסלו על-ידי צה"ל ב-12 במרץ - זעם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. על אף שמדובר בהחלטה שגרתית, בן גביר - שבחר בימים האחרונים לצאת נגד הממשלה ואף החרים את ישיבתה הבוקר - תקף את שר הביטחון יואב גלנט. "החזרת גופות המחבלים, חברי ארגון הטרור גוב האריות שביצע חלק גדול מהפיגועים ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה, היא טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר", טען.
3 צפייה בגלריה
עדי אלשאמי, ג'יהאד אלשאמי ומוחמד דאביק
עדי אלשאמי, ג'יהאד אלשאמי ומוחמד דאביק
המחבלים שגופתיהם שוחררו בשישי
לדברי בן גביר, "הממשלה הזאת היא ממשלת ימין והציבור לא נתן לנו מנדט כדי להחזיר גופות מחבלים או להימנע מלהפציץ בעזה". הוא הוסיף כי "מפלגת עוצמה יהודית תמשיך להיעדר מההצבעות בכנסת עד שהממשלה תשנה כיוון ותתחיל לקיים את המדיניות שלשמה היא נבחרה".
שר המשפטים לשעבר, גדעון סער, השיב לבן גביר: "גם בלי להיות בהצבעות אתה נושא באחריות על מלא מלא. העם לא מטומטם. כולם קלטו כבר את הבלוף". בן גביר, נזכיר, כינס ביום רביעי מסיבת עיתונאים בשדרות אחרי סבב הלחימה שבו שוגרו 104 רקטות לעבר ישראל. בזמן שבליכוד הבהירו כי אם הוא לא מרוצה מהמדיניות הוא "לא חייב להישאר בממשלה", בן גביר אמר כי נתניהו "מוזמן" לשלוח אותו הביתה - ובינתיים הבהיר שלא יגיע להצבעות.