1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
(צילום: shutterstock)
המשטרה הודיעה הבוקר (חמישי) על מעצרם של 10 בני אדם בחשד לעשרות מקרי הונאת קשישים. ראשית החקירה הסמויה לפני חודשיים, עם קבלת תלונות בתחנת המשטרה בכפר סבא על הונאה. מהחקירה עלה כי החשוד הראשי הוא האסיר דורון סירי, המרצה כרגע עונש מאסר בגין עבירות דומות והנחה את שאר החשודים טלפונית.
החשודים התקשרו לקורבנות, קשישים בגילי 90-70 שהתגוררו באזור כפר סבא, והתחזו לנציגי חברת בזק, ובתואנה של "חידוש קו הטלפון" גרמו לקשישים למסור להם מספרי כרטיסי אשראי וקודים סודיים. על פי החשד, חברי הכנופיה השתמשו בפרטי האשראי כדי לבצע רכישות במאות אלפי שקלים.
לפי המשטרה, כ-30 תלונות התקבלו עד כה, וצפויים מעצרים נוספים. בתחילת השבוע נעצרו חמישה חשודים, שיובאו להארכת מעצר היום (חמישי), ואתמול נעצרו חמישה חשודים נוספים שמעצרם הוארך עד יום ראשון.
סיסאי לקאו, בן 25 מרחובות, היה העצור הראשון. הוא נעצר במקרה, כשקנה בחנות נוחות בעירו באמצעות כרטיס אשראי של אחד הקורבנות. הקנייה עוררה את חשדו של המוכר, שהזמין את המשטרה. לאחר שהבין כי הוא חשוד כחבר בכנופיה, שמר לקאו על זכות השתיקה. מעצרו הוביל למעצר של חשודים נוספים, שאחד מהם שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים, ואחרים שוחררו לביתם בתום חקירה.
ירון פוררירון פוררצילום: מוטי קמחי
ללקאו ולחשודים הנוספים - ארבעה צעירים מג'סר א-זרקא, ערערה, יפיע ונחף ובן 18 מקריית עקרון ששוחרר לביתו - מיוחסות עבירות על חוק איסור הלבנת הון, השמטת הכנסה במזיד ועושק. עו"ד ירון פורר, המייצג את לקאו, אמר בתגובה להארכת מעצרו כי "מרשי מכחיש את המיוחס לו. חבל שאחרי חקירה סמויה של שלושה חודשים לא הציגה המשטרה ולו ראיה אחת הקושרת את מרשי לפרשה".