אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו הלילה (בין ראשון לשני) לקראת 01:00 בקריית ביאליק ובעכו. זמן קצר לאחר מכן הודיע צה"ל כי שוגרו מיירטים לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון. עוד נמסר כי ההתרעות בעכו ובקריית ביאליק הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט. בבוקר כבר עדכנו בצה"ל כי היה מדובר בזיהוי שווא.
אמש, טרם האזעקות, עדכן דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת אוגדה 210 תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב שבעא. במקביל, הותקפו מהאוויר שני מבנים צבאיים נוספים במרחבים עיתרון ומרכבא, לצד תשתית טרור במרחב עיתרון ומשגר של הארגון במרחב א-טירי, שממנו בוצע ירי לשטח הארץ.
כמו כן, אתמול חוליית מחבלים שיגרה מספר טילי נ"מ לעבר מטוסי קרב שפעלו בשמי לבנון. לא נשקפה סכנה למטוסים ואין נפגעים. דקות ספורות לאחר מכן תקף כלי טיס של חיל האוויר במרחב צור, וחיסל את חוליית המחבלים שביצעה את השיגורים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד היירוטים בצפון
תיעוד היירוטים בצפון
תיעוד היירוט בג'דיידה מכר
בנוסף, כוחות סיירת גולני זיהו כמה מחבלים שנכנסו למבנה צבאי של חיזבאללה במרחב חולא שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה.
כתב רשת "אל-מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפות בעיתרון, שבעא ובין חולא למרכבא, ופרסם תיעוד מאש שפרצה בשבעא.
שר הביטחון יואב גלנט קיים אתמול הערכת מצב בגבול הצפון יחד עם ראש מטה פיקוד הצפון תת-אלוף שגיב דהן, ממלא מקום מפקד אוגדה 146 תת-אלוף עמית פישר, מפקד חטיבה 300 אלוף-משנה אורי דאובה ומפקדי הגדודים בחטיבה.
מלשכת גלנט נמסר כי שר הביטחון קיבל סקירה על האירועים האחרונים בגזרה ועמד על המאמצים המתבצעים לסיכול מתקפות הכטב"מים של חיזבאללה. השר גלנט הדגיש את החשיבות בהמשך חיסול מחבלי ומפקדי חיזבאללה, ואמר למפקדים כי חשוב להמשיך לנקוט תחבולה ויוזמה התקפית למול יעדי הטרור בלבנון.
פורסם לראשונה: 02:17, 10.06.24