שר הביטחון יואב גלנט פרסם היום (חמישי), אחרי ההודעה על כך שנבדק אם יחיא סינוואר חוסל ברצועה, תמונה בחשבונו ברשת X - שבה נרמז כי מנהיג חמאס אינו בן החיים. הוא ציטט פסוק מספר ויקרא וכתב כי "'וּרְדַפְתֶּ֖ם אֶת־אֹיְבֵיכֶ֑ם וְנָפְל֥וּ לִפְנֵיכֶ֖ם לֶחָֽרֶב'. נגיע לכל מחבל - ונחסל אותו". לציוץ צירף תמונות של מוחמד דף ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה - שחוסלו בתקיפות צה"ל בחודשים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט שר הביטחון על יחיא סינוואר
יואב גלנט שר הביטחון על יחיא סינוואר
התמונה שפרסם גלנט
במקביל לתמונה הזו, דובר צה"ל פרסם תמונה של הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר, בדרך להערכת מצב, במסוק צה"ל. בינתיים, בישראל מתגברת ההערכה שסינוואר אכן חוסל ב"סיכויים גבוהים מאוד". שרי הקבינט עודכנו שהוא חוסל "בסבירות גבוהה", לפני שהתקבל אימות סופי. הערכת המצב מתבצעת בשעות אלה בגבול רצועת עזה ושר הביטחון יואב גלנט דן בהתפתחויות עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר.
בהודעה שפרסם מוקדם יותר דובר צה"ל נכתב כי "במהלך פעילות של לוחמי צה"ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה"ל ושב"כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא יחיא סינוואר". בצה"ל הבהירו כי בניגוד לשמועות, "בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים". עוד נמסר כי "במבנה בו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור".
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מקיים התייעצות ביטחונית בגבול רצועת עזה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר
שר הביטחון יואב גלנט מקיים התייעצות ביטחונית בגבול רצועת עזה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר
גלנט עם רונן בר והרצי הלוי בגבול הרצועה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון*)
לפי שעה, הפרטים שמותרים בפרסום הם שכוח צה"ל מבית הספר למ"כים (ביסל"ח), שעסק בטיהור מרחב מטרור, זיהה שלושה מחבלים במבנה ממולכד - שחלקו הוקרס על-ידי צה"ל - וחיסל אותם. על גופות המחבלים נמצאה כמות גדולה של כסף ישראלי במזומן, לצד תעודות זהות עם מסמכים. נוכח העובדה שהמבנה היה מלא במטעני חבלה וברימוני רסס, גופות המחבלים נבדקו תחילה על-ידי רחפנים - ואחד מהם היה נראה דומה לסינוואר. האישור הסופי לכך יתקבל רק בבדיקת DNA - שלפי הערוץ הסעודי אל-חדת' כבר נערכה ואומתה, אך אין לכך אימות. מיקום הפעולה לא מתפרסם כדי לשמור על ביטחון הכוחות בשטח.
אחת האינדיקציות העיקריות לכך שסינוואר חוסל הוא האיש שנהרג ביחד איתו. מדובר באדם בדרג מח"ט, שהיה ידוע כי הם מסתובבים ביחד.