יממה לאחר הדיווחים לפיהם עסקה עתידית עם חמאס תכלול שחרור של לפחות 100 מחבלים תמורת כל חטוף שישוחרר, אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נשחרר אלפי מחבלים, זה לא יקרה".
נתניהו: "לא נשחרר אלפי מחבלים. זה לא יקרה"

אתמול דווח ב"סקיי ניוז" בערבית כי לפי המתווה שעל הפרק, השלב הראשון יכלול שחרור של 35 חטופים, ותמורתם שחרור של 100 עד 200 מחבלים לכל חטוף. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי "עסקה מופקרת", כלשונו, תוביל להפלת הממשלה - וכעת התחייב נתניהו כי לא ישוחררו אלפי מחבלים.
"זה לא 'עוד סבב', לא עוד חילופי מהלומות, לא עוד מבצע - ניצחון מוחלט", אמר נתניהו במכינה הקדם צבאית "בני דוד" שביישוב עלי. "לא פחות מזה. אני מחויב לזה, הלוחמים שלנו מחויבים לזה, והרוב המוחלט של העם מחויב לזה. אנחנו לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט".
"אני שומע אמירות על כל מיני עסקאות, אז אני רוצה להבהיר: אנחנו לא נסיים את המלחמה הזאת עם פחות מהשגת כל יעדיה", הוסיף ראש הממשלה. "זה אומר חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. אנחנו לא נוציא את צה"ל מרצועת עזה ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים. כל זה לא יקרה. מה כן יקרה? ניצחון מוחלט".
3 צפייה בגלריה
מפגינים נגד בנימין נתניהו במהלך ביקורו בעלי
מפגינים נגד בנימין נתניהו במהלך ביקורו בעלי
הפגנה בעלי, בזמן ביקור נתניהו
אריאל אלמליח, יו"ר הישוב עלי שהשתתף בפגישה עם נתניהו, אמר לו: "יחד עם כל עם ישראל, תושבי עלי נותנים לך ולממשלה את הגב להמשיך עד הניצחון. כל עצירה באמצע תוכר אצל האויב כניצחון וכניעה שלנו. המחיר שנלקח מאיתנו יקר מאוד אבל אם לא נסיים את המלאכה נשלם חלילה עוד מחירים יקרים וגדולים". מחוץ לפגישה הפגינו תושבים עם שלטים שעליהם נכתב "די לסיוע הומניטרי" ו"שחרור מחבלים=ניצחון לחמאס".
לאחר שאתמול נראה היה מהצהרת חמאס כי הוא דוחה את המתווה שעלה בפסגת פריז, הבוקר כבר אמר מנהיג ארגון הטרור איסמעיל הנייה כי חמאס בוחן את ההצעה. ההערכה בישראל היא שתשובת החמאס תינתן מחר למתווכים. ישראל ממתינה לעדכון מקטאר ולא מייחסת חשיבות לדיווחים בתקשורת על דחייה כביכול של העסקה.
גם הג'יהאד האיסלאמי מחזיק בידיו חטופים, והמזכ"ל זיאד נחאלה הגיב היום לאפשרות של עסקה - תוך שהוא שולח מסר לחמאס: "עמדתנו הנחרצת היא לא לעסוק בשום הבנות מבלי להבטיח הפסקת אש מקיפה ונסיגת כוחות הכיבוש, לצד הבטחת שיקום ופתרון מדיני המבטיח את זכויות העם הפלסטיני".
3 צפייה בגלריה
זיאד נחאלה
זיאד נחאלה
נחאלה. מתנגד למו"מ כל עוד לא תובטח נסיגת צה"ל מעזה
(צילום: AFP)
מוקדם יותר הודיע ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, כי ייתן לממשלה "רשת ביטחון" לכל עסקה שתשיב הביתה את 136 החטופים שמוחזקים בשבי חמאס. הוא אמר את הדברים על רקע הודעתו של בן גביר, שאיים לפרק את הממשלה אם העסקה שתיחתם תהיה "מופקרת".
למעשה, מדובר במסר של לפיד לנתניהו, שלפיו הוא מוכן להיכנס לממשלה כדי לסייע בהעברת העסקה - ולהישאר לפרק זמן קצוב. גורמים ביש עתיד אומרים שלא מדובר באשראי בלתי מוגבל לנתניהו, אלא בחברות זמנית בממשלה במקום בן גביר כדי להתגבר על איומי יו"ר עוצמה יהודית.