ילדה כבת 10 נהרגה בצהריים (שני) מפגיעת אוטובוס בירושלים. הילדה נלכדה תחת האוטובוס, וחובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה במקום.
1 צפייה בגלריה
הזירה בה הילדה בת ה-10 נלכדה מתחת לאוטובוס
הזירה בה הילדה בת ה-10 נלכדה מתחת לאוטובוס
זירת התאונה בירושלים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדיווח על התאונה התקבל בשעה 14:28 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. הילדה נפגעה מהאוטובוס ברחוב שמעון הצדיק, ולאחר פעולות חילוץ קבעו צוותי מד"א את מותה. המשטרה מסרה כי שוטרי התנועה ובוחני תאונות הדרכים ממחוז ירושלים הוזעקו למקום ופתחו בחקירת נסיבות התאונה.
חובש רפואת חירום במד"א שמעון זלץ סיפר: "הילדה הייתה לכודה מתחת לאוטובוס כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית. תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלה הייתה קריטית ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום".
מתחילת השנה נהרגו 389 בני אדם בתאונות דרכים בישראל. מדובר בעלייה של 21% ביחס ליום המקביל אשתקד. בכל שנת 2023 נהרגו בישראל 361 בני אדם בדרכים.
על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2020 - 2024) נהרגו 236 ילדים כתוצאה מפגיעת רכב, מתוכם 48 בשנת 2024. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה: "לצערנו, תאונות דרכים הן הגורם מספר אחד להיפגעות ותמותת ילדים כאשר ברוב המקרים מדובר על תאונות כהולכי רגל. אני קוראת לקובעי המדיניות לפעול למיגור התופעה הקשה, הן באמצעות התאמת התשתיות והן באמצעות חינוך והסברה. להורים אני פונה - השגיחו על הילדים בכל זמן והשקיעו בלמידתם את חוקי התנועה והזהירות בדרכים ותרגלו איתם הליכה בטוחה".
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מהמסוכנות לילדים בכבישים. תמונת המצב הקודרת מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכריז על תכנית רב שנתית לצמצום היפגעותם של ילדים בתאונות דרכים. זה חייב להתחיל בחיזוק החינוך בבתי הספר ובמקביל יש לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים שיש בהם ריבוי של ילידם כמו בתי ספר או גנים ציבוריים.
"גם בכביש מרכזיים וסואנים עם ריבוי הולכי רגל יש להוריד את מהירות הנסיעה כדי להגדיל את הסיכוי של הולך רגל לשרוד פגיעה", הוסיף. "שילוב של חינוך והסברה ושיפור תשתיות של מיתון וריסון תנועה יכולות להוביל לירידה בילדים הנפגעים בתאונות דרכים".