ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיכמו היום (שישי) כי העברת הסמכויות הביטחוניות על יישובי עוטף ירושלים מצה"ל למשטרה תידחה בלפחות 30 יום.
העברת הסמכויות, למעשה, הייתה אמורה להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, אך לטענת גורמים עדיין לא הוסדר עניין הקצאת והעברת המשאבים מצה"ל למשמר הגבול כדי לבצע את אחזקת הביטחון השוטף ביישובים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי, קובי קואנקס, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
בינתיים, הוחלט לדחות את ביצוע ההחלטה למועד מאוחר יותר. מדובר בהחלטה שהתקבלה ב-2006, והממשלה היוצאת החליטה ליישמה ולהוציאה לפועל החל בשנת 2023. החלטת ממשלת בנט-לפיד תידחה כאמור, לטענת השלושה "לטובת בחינת היערכות המשטרה".
עוד נכתב בהודעה כי "האחריות הייתה אמורה לעבור ביום ראשון הקרוב, אך לנוכח הערכת מצב של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן לפיה טרם הועברו ממשרד הביטחון האמצעים הנדרשים לקבלת האחריות, ביקש השר לביטחון לאומי לעכב את ההעברה לצורך בחינת הדברים, ויחד עם ראש הממשלה ושר הביטחון הוחלט כאמור לדחות את ההעברה בחודש".
באחד מכ-170 הסעיפים בהסכם הקואליציוני עם עוצמה יהודית נכתב כי "תיבחן העברת האחריות לתחזוקת והרחבת מחסומי עוטף ירושלים למשרד הביטחון. כמו כן, האחריות לביטחון יישובי עוטף ירושלים תוחזר למשרד הביטחון".