השרה מאי גולן: "בעלי ביג עושה דיקטטורה"
(צילום: חדשות 12)

ההודעה על השבתה - ומתקפת-הנגד של השרים: בעקבות הכוונה לאשר מחר (שני) בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות, הודיעה רשת מרכזי הקניות ביג כי תצטרף ליום ההשבתה שייערך ביום שלישי אם החוק אכן יעבור. שרי הימין מיהרו לתקוף את החברה.
"אם ביג היו רציניים הם היו משביתים את הקניונים שלהם בשבת ומוותרים על 40% מהפדיון, שביתה ביום שלישי זה לחלשים", אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) והוסיף תהייה: "אגב, רשת קניונים שמוחה על רפורמה משפטית צריכה קודם כל לציית לחוק ולא לדרוס אותו ברגל גסה ולפתוח עסקים בשבת בניגוד לחוק, לא?".
2 צפייה בגלריה
מתחם ביג
מתחם ביג
מתחם "ביג"
(צילום: ענת גרוס)
בעקבות הודעת ביג, תומכי המהפכה המשפטית החלו לפרסם ברשתות שיחרימו את קבוצת ביג בעקבות המהלך. יו"ר עוצמה יהודית, השר איתמר בן גביר, אמר: "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".
השרה מאי גולן (הליכוד) אמרה לפני תחילת ישיבת הממשלה: "זה לא חרם של בעלי עסקים בביג, זה חרם של הבעלים של ביג. בעלי העסקים לא רוצים לקחת חלק בזה. הוא עושה דיקטטורה אמיתית. בושה וחרפה. אזרחי ישראל יודעים מי הדמוקרטים האמיתיים ומי הדיקטטורה האמיתית".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: עמית שאבי)
"אם החוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה", ציינו בביג בהודעה לתקשורת. בעקבות הודעתה של ביג, המניה שלה ירדה בחדות במסחר בבורסת ת"א. עדיין לא ברור אם קניונים נוספים יצטרפו למהלך של ביג. בקבוצת עזריאלי עוד לא התקבלה החלטה בנושא ובקניוני עופר לא מסרו עד כה תגובה.
ל"יום השיבוש" שייערך מחרתיים יצטרפו גם חברות הייטק רבות - וכן חברות בענף הפרסום. חברות בענף כמקאן אריקסון, גיתם, ראובני פרידן, מנצ' ועוד הודיעו כי יאפשרו לעובדיהן להיעדר מהעבודה ולהשתתף ב"יום ההתנגדות", אם אכן החקיקה תעבור.
גם באוניברסיטת רייכמן, שם אמרו כי הם "שבים ומביעים התנגדות להפיכה המשטרית", הודיעו כי אם הליך החקיקה יימשך "תכבד האוניברסיטה את חופש המחאה וההפגנה של חברי הסגל האקדמי והמנהלי, והיעדרות ביום שלישי הקרוב לא תיחשב כיום חופש. כל מי שייעדר מבחינה הקבועה ליום שלישי יהיה זכאי למועד ג' ללא צורך בהסבר".