עוד ועוד מאומתים - והפגיעה בתחבורה הציבורית מתרחבת: מיום ראשון הקרוב תצומצם התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, לנוכח המחסור בנהגי ופקחי אוטובוסים לאחר שעשרות מהם נדבקו בקורונה. עיקר הפגיעה בשירות תהיה בקווים שבהם ישנה תדירות של יותר משלוש נסיעות בשעה.
2 צפייה בגלריה
יצאנו לבדוק האם שומרים על ההנחיות באוטובוסים בתל אביב
יצאנו לבדוק האם שומרים על ההנחיות באוטובוסים בתל אביב
מיום ראשון תצומצם פעילות האוטובוסים עקב התחלואה בקורונה
(צילום: אסף זגריזק)
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרה התחבורה אישרה לחברות האוטובוסים לצמצם את תדירות הקווים, והנחתה אותן לשלב נהגים מחברות היסעים פרטיות בקווים הבין-עירוניים, במטרה למנוע ככל הניתן את הפגיעה בשירות לציבור. חברות ההיסעים הפרטיות גם הן סובלות מתחלואה בקורונה בקרב נהגיהן, ולא יוכלו לתת גיבוי מלא לחברות האוטובוסים הציבוריות.
לפני שלושה ימים הוחלט גם על צמצום פעילות ברכבת ישראל והיא ביטלה רכבות בקו אשקלון-באר שבע והרצליה-ראשון לציון, ותקצר את שעות הפעילות בקו מבאר שבע לתל אביב, עקב מחסור בעובדים לאור העלייה בתחלואת הקורונה. עשרות נהגים ופקחים של הרכבת נמצאים בבידוד, וההערכה היא שככל שהתחלואה תחריף תתרחב הפגיעה בשירות.
2 צפייה בגלריה
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
צומצמה פעילות הרכבת - הנהגים והפקחים נדבקו בקורונה, הנוסעים עובדים מהבית
(צילום: בארכבת)
למרות ירידת מספר הנהגים והפקחים, המגמה ברכבת היא לא לסגור קווים בצורה מוחלטת, אלא להוריד את תדירותם. במקביל לצמצום פעילות הרכבת, החריפה הירידה במספר הנוסעים היומי בגלל התחלואה הגדלה והמעבר לעבודה מהבית.
ברכבת ישראל הודיעו כי תדירות הרכבות בקו אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע תעמוד על רכבת אחת בשעה לכל כיוון (במקום שתי רכבות מדי שעה בשעות השיא). כמו כן, יקוצרו שעות הפעילות בקו זה ויופעלו היסעים חינמיים בתחנות שבהן לא יהיה שירות, משעת סיום תנועת הרכבות ועד סיום שעות הפעילות בחצות.
במשרד התחבורה ממליצים לציבור הנוסעים והנוסעות לעקוב אחר השינויים בשירותי התחבורה הציבורית באתרי מפעילי השירות ובמוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית, במספר טלפון *8787.