2 צפייה בגלריה
המסמך הסודי הנחשף
המסמך הסודי הנחשף
המסמך הסודי שנחשף
ערוץ הטלוויזיה איראן אינטרנשיונל, הממומן על ידי סעודיה ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית, חשף פרשת אונס של שתי צעירות איראניות (18 ו-23) על ידי אנשי משמרות המהפכה. השתיים נעצרו בחשד שהשתתפו בהפגנות נגד המשטר במדינה. ממסמך סודי של בית המשפט האיראני שהגיע לידי הערוץ עולה כי שני אנשי משמרות המהפכה המעורבים פוטרו, אך לא הוגש נגדם כתב אישום - למרות שהודו כי הם אנסו את שתי הצעירות.
המסמך הודלף לכאורה לערוץ על ידי קבוצת האקרים איראנים בשם "הצדק של עלי", שאוספת פרטים על דיכוי המהומות בידי כוחות הביטחון והתנאים הקשים בבתי הכלא. במסמך אף מצוינים שמות הסוכנים האיראנים אשר הודו באונס שתי הצעירות: עלירזא סאדקי ועלירזא חוסייני. שמם מופיע במכתב מה-13 באוקטובר אשתקד, שנכתב על ידי מוחמד שהריארי, סגן התובע וראש בתי המשפט הכלליים במחוז ה-27, ונשלח לעלי סאלחי, תובע בבתי המשפט הכלליים והמהפכניים בטהרן.
כפי שסגן התובע מודיע לממונה עליו במכתב, שתי הצעירות התקשרו לתחנת משטרה בטהרן ודיווחו שנעצרו על ידי סוכני משמרות המהפכה, שלאחר מכן אנסו אותן. שהריארי מציין מיד כי תלונתן של השתיים לא נרשמה לאחר "תיאום עם חפה (ראשי התיבות של סוכנות הביון המשטרתית - א"א)".
בנוסף מוזכר כי סאדקי נעצר יחד עם אביו בביתם ברחוב פירוזי בטהרן, שם נמצאו אלות, תחמושת, מעילים חסיני ירי, מכשירי קשר משטרתיים, אזיקים, תעודות חבר בארגונים שונים כמו המשטרה, משמרות המהפכה ומערכת המשפט, וכן שטרות דולרים וסמים. חוסייני תואר כאחראי על חטיבת המודיעין של יחידת האימאם חסן. הוא הועבר לכלא השייך ליחידת מודיעין משטרתית. במכתב לא ברור כיצד בדיוק זוהו ונעצרו שני הסוכנים.
2 צפייה בגלריה
מהומות טהרן איראן אחרי מותה של מהסא אמיני
מהומות טהרן איראן אחרי מותה של מהסא אמיני
ההפגנות האלימות ברחבי איראן פרצו לאחר הריגתה של הצעירה מהסא אמיני
(צילום: רויטרס)
המכתב מפרט עוד כיצד הם הודו שאנסו את הצעירות, כאשר סאדקי הודה כי עצרו את השתיים ליד תחנת דלק ברחוב במערב טהרן. הממונים הורו להם לשחרר את הנשים מכיוון שבאותו זמן לא היו מתקנים זמינים למעצר. ככל הנראה, הנאשמים החזירו את הצעירות למקום שממנו נאספו, ואז התרחש האונס.
בהודאתו טען סאדקי שאחת מהצעירות היא זו שיזמה את יחסי המין במכונית, וכן כי דיקלם בעל פה הצהרת נישואים זמניים לאישה כדי לאפשר את קיום יחסי המין. הוא אף נקב בשמו של חוסייני ובשמם של שניים נוספים מעמיתיו, כמי שאנסו את הצעירה השנייה.
מנגד, חוסייני סירב להודות בתחילה בתקיפה מינית, וציין שהמעצרים של הנשים בוצעו על סמך חשדות שמדובר במפגינות נגד המשטר. בהמשך הודה בכך ואמר: "ראיתי את סאדקי מדבר עם אחת הנשים העצורות וייעצתי לו לשמור מרחק. אחרי כמה דקות ראיתי אותו מלטף את גבה של אחת הנשים ואמרתי לו שיפסיק, אבל הוא דחף את הבחורה השנייה לעברי". חוסייני טען לאחר מכן שסאדקי כפה עצמו על האישה, בזמן שהיא התחננה וקראה: "שחרר אותנו".
סגן התובע מצוטט במסמך כמי שאומר ש"הנאשמים הקימו כנופיה לסחיטה או חטיפה וביצעו מעשים פליליים". בחלק זה של המכתב בולטים מונחים כמו "מרכזי מעצר עצמאיים", "עינויים של אנשים", "סחיטה" ו"יחסים נרחבים עם נשים ונערות".
כך, המסמך חושף כיצד מכונת הדיכוי של הרפובליקה האסלאמית סוגרת תיקים הקשורים להתנהגות מינית בלתי הולמת של סוכנים. במסמך נכתב: "בהתחשב בבעייתיות של המקרה, אפשרות דליפה של מידע זה לרשתות החברתיות ומצג שווא על ידי קבוצות אויב, מומלץ להוציא צווים הכרחיים להגשתו בקטגוריית 'סודי ביותר'. מאחר שלא נרשמה תלונה, והנאשמים פוטרו, מומלץ כי התיק ייסגר בהדרגה ללא התייחסות למעורבות של המוסדות הצבאיים המעורבים".