תיעודים: הגרוש של רבאב אבו סיאם ואחיו גורמים לנזק לבית ולרכב המשפחה

אחרי שביום חמישי נעצר בעקבות פרסום ב-ynet חשוד באיומים על אחותה של רבאב אבו סיאם, שנרצחה בחודש יולי האחרון לעיני בנותיה בלוד, כעת מתברר שיש התפתחות בחקירת הרצח שלה ושלמשטרה יש חשוד מרכזי - אך היא טרם עצרה אותו.
על פי גורם המעורה בחקירה, "ישנו חשוד מרכזי בביצוע הרצח של רבאב". המשטרה טרם הצליחה לאתר אותו כאמור, אך ל-ynet נודע שאמש הוא נצפה כמה פעמים בלוד, בנקודות מרכזיות המוכרות למשטרה - ובכל זאת הוא עדיין לא נעצר. המשטרה אמרה את אותו הדבר על האיש שנעצר ביום חמישי, שהוא אחיו של הגרוש של רבאב המנוחה שחשוד כי הזמין את הרצח שלה - אך לאחר הפרסום אודות מעשיו ב-ynet הוא כאמור נעצר.
3 צפייה בגלריה
תיעוד: התקיפה של משפחת רבאב אבו סיאם
תיעוד: התקיפה של משפחת רבאב אבו סיאם
תיעוד מלפני הרצח: החשוד זורק אבנים לעבר משפחת אבו סיאם
3 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
מימין: רבאב ובנותיה, משמאל: הגרוש שנחשד בהזמנת הרצח
(צילום: יריב כץ)
אותו אדם נעצר מכיוון שהגיע לבית הספר שבו לומדות בנותיה של הקורבן, איים על אחותה ותקף את הבנות. התקיפה אירעה ביום חמישי לקראת השעה שמונה בבוקר. גורם המעורה בחקירה אמר באותו יום כי המשטרה לא מצליחה לאתר את החשוד, ובני המשפחה זעמו: "המקרה הזה מראה בדיוק את היחס של המשטרה. הוא נמצא בבית שלו בלוד. בושה שהם לא מצליחים לעצור אותו". בסוף כאמור המשטרה הצליחה לאתר אותו, והוא נעצר לקראת השעה 22:00 בחשד כי ביצע עבירות של תקיפה ואיומים.
החשוד שנעצר הוא בעל עבר פלילי, ובעבר הוגשה נגדו תלונה במשטרה בעקבות תקיפה, איומים וגרימת נזק לבית משפחת אבו סיאם. בתיעוד בלעדי שהגיע ל-ynet הוא נראה כמה שבועות לפני הרצח שלה נתפס על חם בזמן שניסה להימלט לאחר שהשליך אבנים לעבר בית המשפחה, ובכך ריסק חלונות רבים וגרם לנזק נוסף. לאחר שמשפחת אבו סיאם התעמתה איתו, ועל אף שידע כי הוא מתועד - הוא המשיך להשליך אבנים. לדברי משפחת אבו סיאם, "המשטרה לא עשתה שום דבר, למרות שדיווחנו להם על התקרית".
יום לאחר שהוא נעצר בעקבות תקיפת בני המשפחה, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו בשלושה ימים, עד מחר. רס"ב רמי דסטה, נציג המשטרה, אמר בדיון כי "מדובר על חשוד שאיים על המתלוננת איומים קשים ותקף אותה". עורך דינו של החשוד, עו"ד עבד נבולסי, אמר מנגד כי מרשו הוא זה שהתלונן במשטרה נגד אחות של רבאב. "הוא הגיע לתחנה כדי להגיש תלונה על זה שהיא תקפה אותו. היא הגיעה לרכב שלו והיא שפכה קפה עליו, על הרכב ועל הילדים שלו שהיו בפנים", אמר הסנגור.
3 צפייה בגלריה
אמא של רבאב אבו סיאם
אמא של רבאב אבו סיאם
ההליך המשפטי בנוגע להחזקת הבנות מתעכב. אמה של רבאב אבו סיאם לצד תמונתה
(צילום: טל שחר)
נציג המשטרה תיקן את עו"ד נבולסי, ואמר: "לא על הילדים, הוא מסר שהיא שפכה עליו קפה. הוא לא הגיע להגיש תלונה, הוא זומן לחקירה ושם מסר את הגרסה שלו שהיא שפכה עליו קפה ואיימה עליו. הוטח בו שהוא יצא מהרכב, התקרב אליה, העיף לה את הקפה, תקף אותה ואיים עליה". עו"ד נבולסי טען מנגד: "המשטרה עשתה חיפוש בבתים של משפחתו ושוטרים אף נסעו במכונית שאיתה הגיע באירוע התקיפה". במשטרה הכחישו כי חיפשו בבתים.
השופטת קרן וקסלר, שהחליטה כאמור להאריך את מעצרו, נימקה: "עיינתי בחומר החקירה וממנו עולה כי קם חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילת מעצר מסוג מסוכנות, שכן לכאורה מדובר באיומים חמורים ברצח".
בתיעוד נוסף שהגיע ל-ynet נתפס במצלמות האבטחה הגרוש של המנוחה כמה חודשים לפני הרצח, כשהוא מרסק ביחד עם אותו אח שנעצר את החלונות ברכבה של אמינה, אמה של רבאב. השניים גרמו לנזקים כבדים ברכב. רבאב הגישה תלונה במשטרה, ולטענת בני המשפחה הם לא יודעים מה עלה בגורלה.
בינתיים, ההליך המשפטי בבית הדין השרעי בעניין חזקת הבנות ממשיך להתעכב, וטרם התקבלה החלטה בעניין. אביהן של הבנות, הגרוש של רבאב שחשוד כאמור בהזמנת הרצח שלה, עדיין דורש לקבל את המשמורת על שלוש הילדות בנות ה-3, 6 ו-11, מאחר שעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום.
נזכיר כי בהחלטה זמנית שניתנה ב-11 בספטמבר על ידי הקאדי מחמוד עאזם מבית הדין השרעי ביפו נקבע שהבנות יישארו בחזקת הסבתא עד ששירותי הרווחה יעבירו דוח ראשוני על מצבן ויחסיהן עם האב, וייבדק האם נשקפת לילדות סכנה ממנו. בית הדין היה אמור להכריע מי יהיה האפוטרופוס של הילדות, אך הקאדי עאזם דחה את מתן ההחלטה הגורלית ולא הכריע בסוגיה. גורמים המעורים בטיפול בילדות סיפרו כי חלק מההחלטות שהוא קיבל באשר לטיפול בהן היו תמוהות.