גורמים בישראל ובמערב דיווחו לעיתון "פייננשל טיימס" שישראל מעריכה בשלב זה שהנהגת חמאס נמצאת בדרום רצועת עזה. בעלות הברית של ישראל במערב, כך לפי הפרסום בעיתון, מזהירות אותה מהתרחבות של הפעילות הקרקעית שלה לדרום הרצועה.
3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה
(צילום: Mohammed ABED / AFP)
בתחילת המלחמה התמקדה הפעילות של צה"ל בצפון הרצועה - שם נמצאים מוקדי הכוח של חמאס בעיר עזה - וקרא לתושבי הצפון להתפנות דרומה. אתמול דיווחו הפלסטינים כי צה"ל הטיל אלפי כרוזים בשכונות המזרחיות של חאן יונס שבדרום הרצועה, וקראה לתושבי אותן שכונות להתפנות.
מדובר בפעם הראשונה מתחילת המלחמה שצה"ל קורא לתושבים בדרום הרצועה לעזוב את בתיהם. בארבע השכונות בחאן יונס שנדרשו להתפנות התגוררו ערב המלחמה כ-100,000 איש.
הכותרת
הטרור הפסיכולוגי של חמאס
24:04
3 צפייה בגלריה
כרוזים שצה"ל שלח לתושבי שכונות מזרחיות בנפת חאן יונס
כרוזים שצה"ל שלח לתושבי שכונות מזרחיות בנפת חאן יונס
כרוזים שהטיל צה"ל בשכונות מזרחיות בחאן יונס
בכרוזים שהצניח אמש צה"ל במזרח חאן יונס נדרשים תושבי השכונות קרארה, בני סהילא, עבסאן וחזאעה לעזוב מכיוון שהצבא יפעל באזור נגד חמאס. "פעילות חמאס וארגוני הטרור מחייבת את צה"ל לפעול נגדם במקום מגוריכם, צה"ל אינו מעוניין לפגוע בכם או במשפחות שלכם".
"למען שלומכם, עליכם להתפנות ממקום מגוריכם בהקדם ולפנות למקומות המקלט הידועים", נכתב בכרוזים. "כל מי שיימצא סמוך לטרוריסטים או למתקנים שלהם חושף את חייו לסכנה, כל בית שישתמשו בו לצורכי טרור יופצץ. הפעילות לפי צה"ל תמנע את הסכנה מכם, האזרחים.
אחד הגורמים המערביים ששוחחו עם "פייננשל טיימס" דיווח כי בעלות הברית של ישראל במערב מודאגות מהיקף הפעולה הקרקעית ברצועה, ומהעוצמה שלה. "אני לא חושב שמישהו התכוון שזה מצריך פעילות קרקעית בהיקף כזה. יש הרבה אפשרויות שונות להשיג את היעד של מיטוט חמאס".
על התרחבות הפעילות הקרקעית של צה"ל אמר הגורם: "אנחנו עדים לתקיפות בדרום, והפעילות בחאן יונס עשויה להיות קשה והרסנית בצורה יוצאת דופן".