אקוניס: עבאס הוא קבלן הביצוע של בנט ושקד
(צילום: שמוליק דודפור)

על אף תשובתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לחברי הכנסת, לפיה לא מתנהל משא ומתן להקמת "מדינת טרור בלב ישראל", חבר הכנסת אופיר אקוניס הוסיף לתקוף את הממשלה ולטעון כי פגישתם של מנסור עבאס ומלך ירדן, עבדאללה השני, היא עוד שלב בדרך להקמת מדינה פלסטינית.
"הפגישה שהתקיימה ביוזמת המלך התמקדמה בפתרון שתי המדינות ובתפילות בהר הבית", טען אקוניס. "הממשלה הזאת היא ממשלת שמאל מובהקת שמקדמת בידיעה, ואולי גם בעידוד של בנט, שקד, סער, ליברמן והנדל את מתווה שתי המדינות", אמר חבר הכנסף והוסיף: "מנסור עבאס הוא לא משולי הקואליציה. הקואליציה הזו מתבססת על התנועה האיסלאמית שבשמה יצא מנסור עבאס לשוחח עם הירדנים על הקמת מדינת טרור פלסטינית. אני קורא לחבריי הטובים בשומרון וביהודה - תתעוררו לפני שתגורשו מהבית".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"קבלן הביצוע של בנט ושקד". מנסור עבאס
(צילום: יואב דודקביץ')
אקוניס נשאל אם הוא באמת מאמין שראשי מפלגת ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד יסכימו להקמת המדינה הפלסטינית, והשיב: "מנסור עבאס הוא קבלן הביצוע של בנט, שקד, סער, הנדל וחבריהם להקמת מדינת הטרור הפלסטינית. כל עוד שקד וסער לא אמרו מילה בעניין הזה - זה מצדיק את הקמת מדינת הטרור". על דבריו של שר התקשורת יועז הנדל אמר אקוניס כי "אם יועז הנדל מעדיף לעצום את עיניו ולדעת שתוקם מדינת טרור פלסטינית על סף דלתו, במקרה שלו זה תרתי משמע - מאוד קרוב ליישוב שבו הוא גר, אז הוא עוצם את עיניו".
הנדל אמר שהוא מריח ייאוש מחברי הליכוד אחרי העברת התקציב. "הייאוש נעשה יותר נוח כנראה שבממשלה. הוא פשוט לא ראה ביום שני איך כל הקואליציה ברחה מהצבעת אי-אמון בנפתלי בנט. היא ברחה משם כי חששה להפסיד", השיב אקוניס - אם כי הקואליציה בחרה להחרים את הדיון לאחר שבאופוזיציה סירבו לקזז חברי כנסת שהיו באבל.
2 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
(צילום: הדר יואביאן )
ככל שהזמן יעבור, והממשלה הזאת לא נראה שהולכת להתפרק, לא ימצאו חברי כנסת שירצו להתרחק מספסלי האופוזיציה? "אופוזיציה היא שליחות בדיוק כמו קואליציה. כך חינך אותי ורבים אחרים בליכוד מנחם בגין. נשרת את העם מהאופוזיציה. נפעל כדי שיועז הנדל לא יתראיין יותר כשר התקשורת אלא כח"כ מהאופוזיציה. נתניהו לא פורש, האופוזיציה לא מתפרקת - ומי שיותר קרוב להתפרקות זו הקואליציה. אני מעריך שבשנה הקרובה נחזה כולנו במו עינינו את סיום דרכה של הממשלה הרעה והמסוכנת".
על דבריו של חבר מפלגתו דוד אמסלם באולפן ynet, שתקף בחריפות את שר החוץ יאיר לפיד ויו"ר הכנסת מיקי לוי, אמר אקוניס: "אני לא מבקר המדינה ואמי גם לא מבקר את חבריי או מחלק ציונים. כל אחד וסגנונו הוא, אני בסגנון שלי יכול להיות שלא יהיו כותרות כאלה. ביקרנו אותו בצורה נוקבת ובעיניי מוצדקת מאוד. כשבכנסת הקודמת, גם בוועדות וגם במליאה, חברי הקואליציה הנוכחית התנהגו בצורה דומה, לא דיברתי אישית על אף אחד. נאה דורש נאה מקיים".
אתה שלם עם ההתבטאויות האלה? "חבר הכנסת אמסלם, שכני במליאה, מביא את סגנונו ואני מביא את סגנוני. אני לא מבקר אותו".