1 צפייה בגלריה
טטיאנה צ׳רדניצ׳נקו בהארכת המעצר
טטיאנה צ׳רדניצ׳נקו בהארכת המעצר
טטיאנה צ'רדניצ'נקו בהארכת מעצרה, היום
(צילום: רועי רובינשטיין)
בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) את מעצרה של טטיאנה צ'רדניצ'נקו, הסייעת בפעוטון פרטי ברחובות שנעצרה אמש בחשד לפגיעה בפעוטות, בחמישה ימים. "החשודה הודתה בחלק מהאירועים", אמר בדיון נציג המשטרה.
החקירה המואצת של חוקרי תחנת רחובות החלה אתמול עם קבלת תלונה מאחד מהורי הפעוטות בגן, כבן שנה, בדבר חשד לפגיעה בילדים בפעוטון. במשטרה אמרו אתמול כי החשד עלה בשל סימני חבלה על גופו של פעוט בפעוטון, שינויים בהתנהגויות והתנגדותו ללכת לגן ביום למחרת. חוקרי המשטרה אספו ובחנו ממצאים רבים, בהם גם מצלמות הגן, ואיתרו כמה מקרים שבהם הסייעת פגעה לכאורה בפעוטות שבהם טיפלה.
במהלך הדיון ציין נציג המשטרה: "אספנו מצלמות וגילינו מסכת של התעללויות לא פשוטות. כרגע, כשטרם סיימנו לצפות בכל הסרטונים, אנו מדברים על חמישה עד שישה אירועים הכוללים קשירות, הכאות וקללות".
לדבריו, הסייעת הודתה כאמור בחלק מהאירועים שהוטחו בפניה במהלך החקירה. הוא ציין כי ישנן עדיין לא מעט פעולות שצריכות להתבצע בחקירה, אך רמז כי היא מתקדמת. "כבר ביום ראשון נעביר את התיק לעיון הפרקליטות ונבקש פרקליט מלווה", אמר, "אני מזכיר שבסרטונים רואים שיש עדים לאירועים - וגם אותם אנו צריכים לחקור".
האזינו: ההקלטות מהפעוטון ברחובות

בהקלטות בלעדיות שהגיעו ל-ynet נשמעת הסייעת סוטרת לפעוטות, ומתגאה בקשירתם: "הילד צרח את נשמתו שעה". בנוסף, נשמעת צ'רדניצ'נקו מנסה להשכיב תינוק לישון, בעודה אומרת לו ברוסית: "תישן", ואז נשמעת מכה שמזכירה לכאורה סטירה. בהקלטה אחרת, גם היא בשפה הרוסית, נשמעת צ'רדניצ'נקו משוחחת עם סייעת אחרת על שקשרה את אחד מהפעוטות: "איך היא קשרה אותו ככה, שלא זז מהמקום".
א', שחשפה את הפרשה, סיפרה הבוקר ל-ynet בבית המשפט: "הילד שלי בן שנה וחודש. הכנסתי אותו לגן ב-15 בינואר וב-19 בינואר הוא חלה ולא הלך לגן במשך שבועיים. הכנסתי אותו שוב לפעוטון ב-1 בפברואר ליומיים והתחלתי לחשוד. הוא חזר עם חבלות בראש, וכששאלתי אמרו לי שהוא שפשף את הראש במיטה. זה לא סיפק אותי, והחלטתי להקליט".
היא סיפרה כי יומיים לאחר מכן שלחה אותו לגן עם מכשיר הקלטה מוחבא, וכששב הביתה התיישבה לשמוע את ההקלטה. "כל אותו היום התפללתי שאני סתם בחרדות, אבל ברגע שהתחלתי להאזין שמעתי את הקללות, ואז הגיעה שעת שנת הצהריים וכל מה שפחדתי ממנו קרה. לפי מה ששמעתי היא הרביצה לבן שלי. הלכתי מיד למשטרה, בתקווה שהם ימצאו משהו במצלמות".
"זה אירוע שאחריו כל ראיית העולם משתנה, הכל מתחיל אחרת", סיפרה א' על התחושות הקשות הבוקר. "אני אמא חדשה בגן, וזה קרה לבן שלי, אבל אני מרגישה שהצלחתי להציל אולי ילדים אחרים בגן".
עורך הדין של צ'רדניצ'נקו, חיים שרייבהנד, אמר כי הוא אינו מקל ראש במעשים שהתבצעו לכאורה, אך הוסיף כי אפשר לסיים את תהליך החקירה בזמן שהחשודה בחלופת מעצר. "אני לא בטוח שזה תיק שיניב הארכת מעצר עד תום ההליכים", ציין. בתוך כך, השופט גיל גבאי קבע בהחלטתו כי מתוך עשר הפעולות שמצריכה החקירה, חמש לדעתו הן בעלות שיבוש - ולכן האריך כאמור את מעצרה של צ'רדניצ'נקו בחמישה ימים.
בתום הדיון, אמר עו"ד שרייבהנד: "אנו מקבלים בהכנעה להאריך את מעצרה של החשודה. מבלי להקל ראש בחומרת האירועים, מדובר בחשודה שלקחה אחריות על מעשיה הבודדים. מפה ועד טענות התעללות המרחק הוא רב מאוד. כגודל הצעקה, התיק הזה יסתיים בקול ענות חלושה".