ימים לא פשוטים עברו על משפחת אצילי מקיבוץ ניר עוז. האמא ליאת השתחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים, אך בו בעת התבשרה כי בעלה אביב (49) שנחשב לנעדר מאז 7.10, נרצח והותיר אחריו אותה ואת שלושת ילדיהם: עפרי, נטע ואיה.
"החיבור בין אביב וליאת הוא של סינרגיה מטורפת. הוא איש אדמה ועבודה וחקלאות. מצד אחד היה לו החספוס של עובד אדמה ומסגר, ומצד שני הוא היה מאוד פתוח לעולם, והם נהגו לטייל ביחד. לפני 10 שנים הם לקחו פסק זמן מהחיים והיו בהודו שנה עם הילדים. הם שניהם נפשות חופשיות. הוא היה אדם מאוד אופטימי וחבר נורא טוב", סיפר חבר של אביב, עמיר בן צבי.
2 צפייה בגלריה
ליאת ואביב אצילי
ליאת ואביב אצילי
ליאת ואביב אצילי
2 צפייה בגלריה
ליאת בינין אצילי בשיחה עם משפחתה
ליאת בינין אצילי בשיחה עם משפחתה
השיחה הראשונה של ליאת עם המשפחה, אחרי חזרתה
(צילום: דובר צה"ל)
על תנאי השבי של ליאת סיפר כי לדבריה היא הוחזקה רוב הזמן בבית. "לבית החולים היא הגיעה מאוחר יותר. היא לא ידעה שאביב מת, וחשבה שהילדים גם נלקחו. אם יש מישהו שיכול לשרוד בצורה עיקשת כל כך- זו היא. היא בטוח ידעה להתנהל בסביבה הזו. אני יודע שהיא תקשרה עם החוטפים שלה".
זיו שרר, חבר של אביב, נזכר בהופעה קודמת של בנאי בקיבוץ ניר עוז. בסיום אותה הופעה, אביב הוציא את בנאי מהמוסך עם טרקטור ענק של John Deere, ובנאי הגיב כי "אפילו בונו לא יוצא ככה…".
"כזה היה אצילי", הוסיף שרר, "איש עם לב ענק, רגיש ועדין נפש. בעוז הלכת להילחם על הקיבוץ מול מאות מחבלים ועד היום אנחנו לא יודעים מה באמת קרה שם. וכנראה לעולם לא נדע. אצילי, תמשיך לשמור עלינו מלמעלה, לארגן הופעות מופלאות לחבר'ה ולדבוק באומנות".
תלמידיה של ליאת אצילי מניר עוז מנופפים לה לשלום כשהיא משוחררת מהשבי

אביב ניהל את המוסך של ניר עוז והיה חקלאי, אך גם אמן רגיש. "הוא פיתח בשנים האחרונות את הצד האמנותי שלו", כתב אחד מחבריו אמיר פסטר. "העבודות שלו היו מקסימות ומיוחדות. הוא לקח חלקים ישנים של טרקטורים ושאריות מתכת וצייר עליהם ציורים עדינים ומופלאים של טבע, חריש ושדות".