פשיטה לילית בשידור חי: כארבעה חודשים לאחר סגירת משרדיה בירושלים, משרדי אל-ג'זירה נסגרו גם ברמאללה. הלילה (בין שבת לראשון) נכנסו כוחות צה״ל למשרדי רשת החדשות בעיר הפלסטינית עם צו סגירה צבאי למשך 45 יום.
הפשיטה על משרדי אל-ג'זירה ברמאללה

הערוץ תיעד בשידור חי את פשיטת הצבא על המשרדים, כשחייל צה"ל ניגש לאחד מעובדי הרשת וליד אלעומרי, מנהל המשרד שעבר מירושלים לרמאללה. החייל אמר לו כי "יש צו של בית משפט לסגור את אל-ג'זירה למשך 45 ימים. אני מבקש שתיקחו את המצלמות ותצאו מיד ברגע זה מהמקום".
אלעומרי ביקש להסתכל על הצו, ותועד אומר: "הצו אומר שעלינו לצאת, ושההחלטה ניתנה בצו צבאי על-ידי מפקד פיקוד מרכז. הם מבקשים מאיתנו לעזוב מיד ולקחת את הדברים האישיים שלנו מהמשרד".
עוד מסרה הרשת כי הכוחות החרימו ציוד ומסמכים מהמשרדים שברמאללה, וגם מנעו מכתביה הבכירים אלעומרי וג'יווארה אל-בודירי לשדר מהרחוב בחוץ. בהמשך הפסיקה הרשת לשדר מהמקום, וציינה כי הצבא הביא לאזור משאיות כדי להחרים ולהעביר ציוד ומסמכים מהמשרדים. האזור שבו נמצא הבניין הוכרז כשטח סגור.
2 צפייה בגלריה
סגירת משרד אלגזירה ברמאללה למשך 45 ימים
סגירת משרד אלגזירה ברמאללה למשך 45 ימים
צו סגירה למשך 45 יום. מתוך שידורי אל ג'זירה
חיילים מורידים פוסטר של שירין אבו עאקלה במשרדי החברה

בתיעוד נוסף מהמקום נראים חיילי צה"ל מורידים פוסטר באחת מהקומות העליונות במבנה שבו נמצאים המשרדים. לפי הפלסטינים, מדובר בפוסטר של עיתונאית הרשת שירין אבו עאקלה שנהרגה בחילופי אש ב-11 במאי 2022, ככל הנראה כתוצאה מירי לא-מכוון של לוחמי צה"ל בג'נין.
באגודת העיתונאים הפלסטינים מסרו בעקבות האירוע כי "אנו מגנים את הסתערות כוחות הכיבוש על משרד אל-ג'זירה ברמאללה וסגירתו למשך 45 ימים. אנו רואים בהחלטה צבאית שרירותית זו תוקפנות חדשה נגד העבודה העיתונאית והתקשורת, שחושפת ללא הרף את פשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני. אנו קוראים לכל הגורמים והמוסדות העוסקים בזכויות העיתונאים לגנות החלטה זו ולהפסיק את יישומה. אנו מאשרים את הסולידריות המלאה שלנו עם הערוץ ועם העיתונאים".
תיעוד הפשיטה בירושלים, מאי

משרד התקשורת הממשלתי בעזה, המנוהל על-ידי חמאס, מסר: "סגירת משרד אל-ג'זירה ברמאללה היא פשע והפרה של החוקים, החלטה ברברית ושערורייתית של הכיבוש". ברצועת עזה, נזכיר, נותר רק כתב אחד שעובד מתחילת המלחמה עם הערוץ הקטארי, שהפך לשופר של חמאס.
במאי האחרון כוחות ימ"ר פשטו על משרדים ועמדת שידור של אל-ג'זירה שפעלו מחדר בית מלון אמבסדור במזרח ירושלים, שעות ספורות אחרי שהממשלה הצביעה בעד סגירת הערוץ בישראל. בחודש שעבר הממשלה אישרה את הצעתו של שר התקשורת שלמה קרעי לחסום גם את רשת אל-מיאדין הלבנונית - שמזוהה באופן ישיר עם חיזבאללה. השר קרעי חתם על צווים להחרמת ציוד ולחסימת אתרי האינטרנט של הערוץ.