(צילום: אלכס גמבורג, אסף חן)

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) חשף הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet כי משיחות עם בכירים בליכוד מתנהלים בימים אלה מגעים עם מפלגות מתוך הקואליציה על הקמת ממשלה חלופית בראשותו.
"אני לא יודע להגיד אם נתניהו הסכים או סירב להמשיך", אמר מקלב וחשף: "אני רק יודע דבר אחד, שנתניהו עצמו אמר שהוא לא יעכב הקמת ממשלה אחרת. הוא גם הסכים לרוטציות. על שאלות של מי התחיל ומי ערב לכך - אין הסכמות".
בליכוד לא הכחישו את ניהול המגעים - אך הדגישו כי אין שום הסכמה לרוטציה על ראשות הממשלה. "האלטרנטיבה היחידה היא ממשלה לאומית חזקה בראשות נתניהו שתחליף את ממשלת החולשה וההונאה של בנט ולפיד", מסרו במפלגה בתגובה. ח"כ מיקי זוהר צייץ בטוויטר: "קואליציה ללא נתניהו כראש הממשלה - פשוט לא תוקם. אני מציע לאלו ש'בוחנים' ו'בודקים' לא לבזבז את זמנם".
2 צפייה בגלריה
אורי מקלב יהדות התורה באולפן אולפן ynet
אורי מקלב יהדות התורה באולפן אולפן ynet
מקלב ונתניהו
(צילום: אבי מועלם, יואב דודקביץ')
מקלב ציין כי הוא לא בטוח שנתניהו לא מסכים לרוטציה. "אלה רק הצהרות של סביבתו, לא שמענו את זה ממנו. אני דיברתי עם בכירים ואנשים מרכזיים בתוך הליכוד שמנהלים משא ומתן - הם אומרים שיש".
- בידיעה שנתניהו מסכים לזוז? "מה זה משנה עכשיו באיזה תנאים? העיקר שתגיע ממשלה אחרת".
בעקבות קריאות המרד של ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן נשאל מקלב אם מפלגתו של גנץ נמצאת בסוד העניינים - והשיב כי "יש מפלגות ימין שהן פוטניציאליות להקמת ממשלה. אני לא רוצה לחשוף". עם זאת, כשנשאל על מפלגת ימינה אמר מקלב כי "רה"מ טעה בדרך ונכשל, אבל עם כל זה אפשר לקבל ולחזור בתשובה. יש גם את תקווה חדשה שהיא פוטנציאל לישיבה משותפת ואת כחול לבן. גם עם איילת שקד אפשר לנהל מו"מ".
2 צפייה בגלריה
אורי מקלב במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק הגיוס
אורי מקלב במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק הגיוס
"ראש ממשלה שטעה יכול לחזור בתשובה". מקלב על בנט
(צילום: יואב דודקביץ' )
הוא ציין כי "היום המחלוקת היא בתוך הקואליציה על מי יפרק אותה. מצד ימין - ואז לפיד יהיה ראש ממשלה, או מצד שמאל - שאז בנט ימשיך לכהן. זה הוויכוח היום. לא אם תתפרק - אלא מתי ועל-ידי מי". מקלב הוסיף כי הוא לא מאמין שהמערכת הפוליטית מתקרבת לבחירות, ואף אמר כי גם בליכוד אומרים זאת. "בחירות לא ייתנו שום דבר. זה הימור".
- ראש הממשלה בנט אמר לפני כמה ימים במליאה 'לא רק בקואליציה יש חריקות, גם באופוזיציה יש שברים'". "הוא מגלה סודות שאולי כל מיני גופים ביטחוניים מספרים לו עליהם, אבל אנחנו לא יודעים ולא מכירים. גם באופוזיציה יש דעות שונות, ועם כל זה אנחנו מצליחים לגבש דעה אחת לקראת כל שבוע ולקראת כל עמדה שנוקטים. אני חושב שזה גם סוד ההצלחה של האופוזיציה הזאת, שמאתגרת כל הזמן ובעצם רופפה את הקואליציה ואולי גם מרסקת אותה".
- אבל גם אופוזיציה שמכה על חטא. שמענו את ח"כ יעקב אשר מהמפלגה שלך שאומר "גם אנחנו וגם נתניהו מתחרטים על פירוק השותפות עם גנץ". "קודם כל זה בזמן שהיינו בקואליציה ולא באופוזיציה. הוא דיבר על הכנסת הקודמת. כשהיינו בקואליציה לא הסכמנו בסופו של דבר להגיע להסכמה עם גנץ. אני חושב שזה קרה אז כי כמה אישים מסוימים שהיו אז בכחול לבן הובילו לחוסר ההסכמות. אני חושב שכחול לבן של היום היא אחרת, אבל נוצרו משקעים מאוד מאוד גדולים".
- זאת הייתה טעות לפרק את השותפות? "ודאי שבמבחן התוצאה זו טעות. במבחן התוצאה היו אמורות להיות בחירות עם ניצחון של הקואליציה הזו, של נתניהו, להרכיב ממשלה ובוא היה בטוח בזה וזה לא קרה. אז ודאי שזו טעות. היו הרבה אנשים שהיו מוכנים להיות כאלה חכמים, שהיום יודעים מה שהיה קורה. יכול להיות שזו טעות גדולה, טעות קטנה, אבל טעות. עצם זה שראש הממשלה (נתניהו) לא הקים ממשלה ונמצא היום באופוזיציה - מתברר שהייתה טעות".