גם בזירת פיצוץ הרכב ברמלה, שכתוצאה ממנו נפצעו הערב (חמישי) לפחות 12 בני אדם - בהם ארבעה שמותם נקבע לאחר מכן - מצא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את האשמה לתפיסתו: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שלא מאפשרת לטענתו מעצרים מנהליים כדי לטפל בפשיעה בחברה הערבית. "האסון הזה הוא תוצאה של הזנחה במשך שנים", אמר.
הוא התעמת עם עיתונאים בזירה, שעימתו אותו עם הבטחותיו למשילות לפני שנכנס לתפקיד, ולצדו עמדו בזירה מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי וקצינים נוספים במשטרה. המפכ"ל דני לוי אמר בזירה כי "נרדוף את כל מי שעשה את זה. אנחנו כמשטרת ישראל הבטחנו ונקיים לא נוותר לאף עבריין, לאף אחד שמנסה לפגוע באזרחים או באנשים חפים מפשע, וברגע שהוא עושה את זה אנחנו נהיה פה נרדוף אותו עד שאנחנו נשיג אותו כפי שאנחנו יודעים לעשות".
גורמים משפטיים בכירים הגיבו לדברי בן גביר נגד היועמ"שית, ולדרישתו לביצוע מעצרים מנהליים, ואמרו: "הסמכות בחוק לביצוע מעצרים מנהליים נתונה לשר הביטחון בלבד בנסיבות של סכנה לביטחון המדינה. השר בן גביר מגלגל אחריות לכישלון משרדו".
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
(צילום: מאיר תורג'מן, צילום: דוברות כבאות והצלה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א, )

5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
בן גביר בזירה. האשים את גלי בהרב-מיארה
(צילום: מאיר תורג'מן)
5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
"זירה מורכבת מאוד, לא פשוטה"
(צילום: קובי קואנקס)
5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
צוותי החירום שהגיעו למקום - בהם פרמדיקים של מד"א ואנשי כבאות והצלה - סיפרו על זירה מורכבת, שממנה חולצו בין היתר חמישה פצועים במצב אנוש, שכאמור מותם של ארבעה מהם נקבע לאחר מכן. "הגענו לזירה מורכבת מאוד", סיפר פרמדיק מד"א עמית אקרמן, "ראינו רכב עולה באש לאחר שהתפוצץ, הרכב היה סמוך לחנויות שהתלקחו והחלו לעלות באש".
לדבריו, הפצועים הראשונים בהם נתקלו סבלו מפציעות של רסיסים והדף ואלה, שבעה סך הכול, היו במצב קל יותר -שנע בין קל לבינוני. "לאחר שהושגה שליטה על האש החלו להתברר ממדי האסון", שחזר, "אחד לאחר השני חילצו אלינו פצועים בהם תינוקות וילדים כשהם ללא דופק וללא נשימה כשמצבם אנוש. טיפלנו וביצענו פעולות החייאה בארבעה תינוקות, ילדים וצעירים ואישה נוספת שהייתה במצב קשה ובכניסה לבית החולים מצבה הדרדר והחלו גם בה פעולות החייאה".
כלל הפצועים אנוש פונו לבית החולים אסף הרופא שבצריפין ופצועים נוספים פונו לבית החולים קפלן ברחובות. "מדובר באירוע קשה ביותר", סיכם הפרמדיק עמית.
אריאל, בן 10: "זה היה מחזה מלחיץ"

5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
הרכב התפוצץ, האש אחזה בחנויות סמוכות תוך רגעים
5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
(צילום: קובי קואנקס)
טפסר משנה עוז כהן, מפקד תחנת איילון, אמר כי בזירה פעלו שבעה צוותי כיבוי מתחנה אזורית איילון. "זה אירוע טרגי ולא פשוט שהיה לנו. הוא החל משריפת רכב שהתפשטה האש לתוך חנות ככל הנראה מהפיצוץ שהיה לדברי אנשים במקום, אנשים נמלטו לתוך החנות בשביל להסתתר מהאש, האש אחזה בתוך החנות, התפשטה כולל העשן - והחנות למעשה הפכה למלכודת אש".
ההערכה של המשטרה, כפי שגם קבע המפכ"ל לוי בזירה, היא שהרקע לאירוע פלילי. בשלב הזה לא ידוע האם מדובר בהשלכת רימון, בקבוק תבערה או תקלה טכנית שגרמה לרכב לעלות באש. מדובר בשבועיים קשים מאוד בעיר, שרשמה מספר אירועי רצח ואלימות. האני אלעפיפי, גבר כבן 40, נורה למוות אמש. הוא פונה על-ידי מד"א לבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב במצב אנוש, שם נקבע בהמשך מותו. שעות אחר כך הודיעה המשטרה על רצח נוסף בעיר, של תאני אבו דיה, כבת 40 שנורתה למוות ונמצאה ללא רוח חיים ברכב בשטח פתוח.
סגן מנהל מרחב איילון במד"א, רמי מאושר, הוסיף כי "הפצועים קל הם אלה שנמלטו מהחנות שהפכה למלוכדות אש, הם דיווחו על פיצוץ עז הדף חזק ובשניות חנות הבגדים עלתה באש והפכה למלכודת אש".
אריאל, בן 10, היה עד ראייה לפיצוץ הרכב שאירע ברחוב הרצל שבמרכז העיר. הוא סיפר ל-ynet כי שהה באוטובוס בזמן הפיצוץ. "היו ענני עשן מטורפים בשמיים. פתחו את הדלתות באוטובוס שהיינו בו ופשוט ברחנו. ראינו מלא פצועים. זה היה מחזה מלחיץ".