בית הדין הצבאי שחרר הערב (יום שלישי) ממעצר את אחד החשודים בפרשת עבירות המין במחבל נוחבה במחנה שדה תימן. החשוד שוחרר ללא תנאים מגבילים, ונמשך הדיון בבקשה להאריך את מעצר החשודים הנוספים. לפי צה"ל, בדיון עלה שבעקבות מידע שהתגלה בפעולת חקירה שנערכה במקביל, התביעה הצבאית הודיעה כי לא תעמוד על המשך מעצרו. מאוחר יותר הודיעה התביעה הצבאית שהיא אינה עומדת על המשך מעצרו של חשוד נוסף והוא ישוחרר.
ההפגנה בבית ליד, ובאי כוחו של אחד החשודים
(צילום: קובי קואנקס, מיקי שמידט)

בצהריים התקיים בבית הדין שבבסיס בית ליד הדיון בעניינו של החשוד ששוחרר וכן של 8 החשודים הנוספים בפרשה. הפרקליטות הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של תשעת לוחמי המילואים, שלפי החשד התעללו מינית במחבל, עד ליום ראשון. מאז הפריצה אמש לבסיס ליד נתניה וההתפרעות במקום, החליטו בצה"ל לתגבר את כמות החיילים ולשפר את מיגון הגדרות מסביב כדי למנוע מקרה דומה.
החשדות נגד החיילים כוללים מעשה סדום בנסיבות אינוס, חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, התעללות בנסיבות מחמירות בצוותא והתנהגות שאינה הולמת. לכמה מהחיילים יוחס גם החשד לתקיפה והפרעה לעובד ציבור בצוותא. הפרקליטות הצבאית ביקשה כאמור כי מעצרם יוארך עד ליום ראשון. במקביל, בית הדין הצבאי קיבל את בקשת הסנגוריה והורה לאסור על פרסום פרטי החשודים בפרשה, על מנת לשמור על בטחונם. איסור הפרסום הוארך לשבועיים הקרובים. להגנתם טענו החשודים בחקירתם במצ"ח כי המחבל שהתלונן, שהיה מפקד פלוגת נוחבה ג'באליה, התנגד בצורה פרועה לחיפוש על גופו ובשל כך הם נאלצו להפעיל עליו כוח.
1 צפייה בגלריה
הפגנה ליד בית ליד נגד מעצרם של המילואימניקים
הפגנה ליד בית ליד נגד מעצרם של המילואימניקים
ההפגנה נגד מעצרם של המילואימניקים
(צילום: שאול גולן )
עורך דינו של החשוד, אפרים דימרי, אמר לאחר הדיון כי "החיילים האלה צריכים להיות בהיכון כל הזמן, להשגיח על אותם רוצחים, מחבלים בני בליעל, ופתאום מוצאים את עצמם בפשיטה של מצ"ח, של רעולי פנים שעוצרים אותם כאחרוני העבריינים". עו"ד חובב דימרי הוסיף: "כשיתברר קו החשדות, כולכם תצחקו. זה משהו שניתן היה לפתור ברמת היחידה או בזימון בשקט לחקירה. הייתה דרך רגועה יותר לבירור ההאשמות".
הסערה בעקבות עיכובם של תשעת חיילי המילואים הובילה להתפרעויות ולפריצה של אזרחים וחברי כנסת מהימין למחנה שדה תימן ולבסיס בית ליד שאליו הם הובאו. גם היום התייצבו מול בית הדין הצבאי עשרות מפגינים, וחלקם איימו על צוותי התקשורת במקום כי "דמם בראשם" אם יצלמו לוחמים. המפגינים גם קראו קריאות נגד הפרקליטה הצבאית הראשית: "עם הנצח לא מפחד מפצ"רית ארורה, הפצ"רית במשרד הלוחמים לבד", וקראו עוד: "שוטר שוטר על מי אתה מגן".