כמדי שנה, "צוות מתן גוטליב" של עמותת לוחמים ללא גבולות, עמותה ישראלית המפעילה התנדבויות חינוכיות במדינות העולם השלישי, ערך פעילות התנדבות בגואטמלה שבמרכז אמריקה. רק שהשנה חיכתה להם הפתעה גדולה - שגרירות ישראל בגואטמלה תיאמה לקבוצה מפגש עם נשיא המדינה, ברנרדו ארבלו. המפגש תוכנן בעקבות שיחה שלו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שקיימו כשנפגשו במינכן.
'צוות מתן גוטליב' של לוחמים ללא גבולות בפגישה עם נשיא גואטמלה ברנרדו ארבלו

2 צפייה בגלריה
צוות מתן גוטליב' של לוחמים ללא גבולות עורך פעילות התנדבות בגואטמלה
צוות מתן גוטליב' של לוחמים ללא גבולות עורך פעילות התנדבות בגואטמלה
"מדהים לפגוש את הנשיא ולשוחח איתו בעברית"
רק בשבוע שעבר שגריר ישראל בגואטמלה, אלון לביא, הגיש כתב אמנה לנשיא ארבלו, והתקבל בשיחה בעברית שוטפת על-ידי הנשיא. גם את קבוצת לוחמים ללא גבולות קיבל הנשיא בלבביות, שוחח עימם בעברית קולחת, התרשם מפעילותם ההתנדבותית, מהרקע שלהם ומהיכן גרים בישראל. ארבלו ציין את החשיבות של עבודה זו בחיזוק השותפות המוצלחת בין ישראל לגואטמלה. בסוף המפגש המרגש העניקו המתנדבים לנשיא חולצה של הארגון עם שמו.
אור אודנץ, רכזת הקבוצה, אמרה: "היה מדהים לפגוש את הנשיא ולשוחח איתו בעברית, זו גאווה לשתף אותו על העבודה של לוחמים ללא גבולות, בעיקר עם הילדים, פה בגואטמלה".
ארבלו (65) מדבר עברית שוטפת, ולא רק בגלל שעשה את התואר הראשון שלו בסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים וגר בארץ כמה שנים. הוא גם שירת כקונסול גואטמלה בישראל בתקופה שכיהן כדיפלומט. בסך הכל חי בארץ לא פחות מ-10 שנים.
2 צפייה בגלריה
נשיא גואטמלה הנבחר ברנרדו ארבלו
נשיא גואטמלה הנבחר ברנרדו ארבלו
מדבר עברית שוטפת וחי 10 שנים בישראל. נשיא גואטמלה ברנרדו ארבלו
(צילום: AP, Moises Castillo)
וזו לא הנקודה הישראלית היחידה שלו. אביו של ארבלו, חואן חוסה ארבלו, היה נשיא גוואטמלה שבשנת 1947 תמך בהחלטת האו"ם מכ"ט בנובמבר להקמת מדינת ישראל. בהמשך כיהן ארבלו כשגריר גואטמלה בישראל. למעשה הוא נשלח לישראל כשגריר על ידי נשיא גואטמלה שלא אהד אותו אך חשב שאם ישלח לישראל – גואטמלה תזכה לעזרה דרכו. ואכן, במהלך מלחמת האזרחים במדינה בסוף שנות ה-70, ישראל מכרה לגואטמלה מטוסי ערבה ורובי גליל.
הודות לשליחות של האב הגיע הבן לישראל, למד כאן כסטודנט וסיים תואר ראשון בסוציולוגיה. בהמשך כיהן כדיפלומט ואז נשלח להיות הקונסול של גואטמלה בישראל.
לפני 5 שנים, כאשר גואטמלה החליטה ללכת בעקבות ארה"ב והעבירה את השגרירות שלה לירושלים, ארבלו הבן תקף את ההחלטה בחריפות ואמר שהיא מנוגדת לחוק הבינלאומי. עם זאת, עד היום גואטמלה לא שינתה את ההחלטה, וגם לא צפויה לשנות.