מרטין סטון, תייר ישראלי בן 62, נעצר לפני כמה ימים ברכבת התחתית של לונדון בחשד למציצנות. סטון נתפס כשהוא מצלם לכאורה בסתר אישה מתחת לחצאיתה, ומשטרת לונדון פרסמה את שמו המלא ואת תמונתו. אחרי שהודה במעשיו, בית המשפט גזר עליו 10 ימים בבית מעצר.
1 צפייה בגלריה
מרטין סטון
מרטין סטון
מרטין סטון
(צילום: משטרת לונדון)
המקרה אירע ב-4 באוגוסט בסביבות השעה 11:30, אז הבחין שוטר בסטון מקליט בטלפון הנייד אישה בזמן שעמד מאחוריה על המדרגות הנעות. השוטר עקב אחריו וגילה שהוא מסתכל בסרטון וידאו בטלפון הנייד שלו, ובו רגליה של האישה והחצאית שלה.
סטון נעצר והמשטרה החרימה שני טלפונים ניידים ששייכים לו, עט-מצלמה שניתן לרכוש בחנויות לציוד ריגול, מצלמה ושני כרטיסי זיכרון. צילומים שנתפסו ממצלמות האבטחה בתחנה הראו כיצד הוא עוקב אחרי קורבנותיו.
בחקירתו הודה הישראלי שכיסה את המבזק (פלאש) בטלפון שלו בדבק נייר כדי שלא יתפסו אותו – אבל הוא סירב להשיב אם עשה זאת לשם גירוי מיני. בית המשפט הורה להשמיד את כל כרטיסי הסים והזיכרון של הטלפונים הניידים שלו, כמו גם את המצלמה.
נציגת המשטרה המקומית שרה וייט גינתה את ההתנהגות של התייר הישראלי, ואמרה: "מציצנות היא חדירה לפרטיות והפעולות הללו מעבירות מסר ברור לגבי כמה מהר אנו פועלים נגד צורה מחליאה זו של פגיעה מינית".