מחוץ לזייתון, ובלב מחנה ג'באליה: בזמן שלוחמי הנח"ל יצאו הבוקר (רביעי) משכונת זייתון שבעיר עזה, אחרי כשבוע של מבצע, נכנסו כוחות צה"ל ללב העיר שבצפון רצועת עזה, כחלק מהעמקת הפעולה במקום. משם, מג'באליה, שוגרו היום שלוש רקטות לשדרות - ובסך הכול מתחילת השבוע נשמעו בעיר שש פעמים אזעקות צבע אדום.
בתחילה אמרו בצה"ל כי כל הרקטות ששוגרו לשדרות יורטו בהצלחה, אבל לאחר שהתברר שאחת מהן לא יורטה ונזק נגרם לבניין לא מאוכלס מפגיעה ישירה, הם פרסמו הודעה המבהירה כי מדובר בטעות. "האירוע מתוחקר", הוסיפו. שתי נשים נחבלו בדרך למרחב מוגן, במהלך הירי.
על רקע התגברות ירי הרקטות לשדרות, ל-ynet נודע כי הורים בעיר - יחד עם ועדי ההורים במוסדות החינוך - מובילים מהלך להשבתת הלימודים כבר מחר. נציגי הוועדים התכנסו ודנים בהשבתה, במחאה על המצב הביטחוני ועל רקע חזרתם של רוב התושבים לעיר.
פעילות כוחות צה"ל בג'באליה וברפיח
(צילום: דובר צה"ל)

הירי לשדרות התבצע קרוב מאוד לאזור שבו פועלת חטיבת הצנחנים, ובמרחק של 150 מטרים מהכוחות. בצבא מכנים זאת "פריקת מלאים" - חמאס מרוקן את המלאים בעמדות לפני שהכוחות מגיעים. חלק מהתכלית של הפעילות היא להשמיד את אמצעי הלחימה באזור.
לפי צה"ל, לוחמי צוותי הקרב של חטיבות 7, הצנחנים ו-460, הפועלים תחת אוגדה 98, ניהלו ביממה האחרונה בג'באליה קרבות עצימים מול עשרות חוליות חמושות וחיסלו מספר רב של מחבלים. באחת מהתקיפות, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו את חוליית המחבלים שביצעה ירי לשדרות אתמול.
2 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בשדרות
פגיעה ישירה בשדרות
הבניין שניזוק מפגיעה ישירה בשדרות
(צילום: עיריית שדרות)
2 צפייה בגלריה
דגם דמוי טנק שאיתרו כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי במוצב חמאס
דגם דמוי טנק שאיתרו כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי במוצב חמאס
דגם דמוי טנק שאיתרו כוחות גבעתי במוצב חמאס ברפיח
(צילום: דובר צה"ל)
בדרום הרצועה, כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב מזרח העיר רפיח. בצה"ל אמרו כי צוות הקרב של חטיבת גבעתי יצא בימים האחרונים להתקפה חטיבתית על מוצב באזור אשר שימש את חמאס לאימונים. בהתקפה חוסלו מחבלים במהלך היתקלויות פנים מול פנים, וכן אותר מתחם המדמה כלים צה"ליים ואמצעי לחימה רבים, ובהם דגם של טנק.
כאמור, היום הסתיימה הפשיטה של חטיבת הנח"ל על שכונת זייתון בדרום העיר עזה, אחרי מבצע שארך כשבוע. הכוחות השלימו הבוקר את יציאתם מהשכונה. בצה"ל ציינו כי צוות הקרב של חטיבה 2 ממשיך בפעילות במרחב זייתון. בסך הכול, במהלך היממה האחרונה כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-80 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו: מבנים צבאיים, אתרי ומחסני אמל"ח, משגרי טילים, עמדות תצפית ותשתיות צבאיות נוספות.
ראש העיר שדרות דוידי בריאיון ל-ynet
(צילום: ירון ברנר)

בריאיון לאולפן ynet, התייחס ראש העיר שדרות אלון דוידי לירי הרקטות - וגם למלחמה בצפון. "כשרואים מה שקרה אתמול ומה שקורה היום בשדרות, אני חושב שאין ברור מכך שצריך להמשיך במלחמה הזו וצריך לפתוח במערכה בצפון", אמר דוידי. "אני שמעתי אתמול חלק מאנשי פרס ישראל שאירחנו אותם, שמדברים על פשרות כואבות. פשרות כואבות זה להפקיר מאות אלפים לחסדי מפלצות חמאס ומפלצות חיזבאללה".
"ראש הממשלה, שר הביטחון וכולם צריכים לעמוד בהבטחה שלהם - להחזיר את החטופים, למחוק את החמאס ואת הג'יהאד וגם את חיזבאללה, ולשנות את המציאות הביטחונית בצפון, בדרום וביו"ש", אמר דוידי. הוא נשאל אם ראש הממשלה או מי מטעמו שוחח איתו לאחר רצף האזעקות, וענה: "לא. מזמן לא. אני חושב שכבר אין מה לומר. במקום לדבר, צריך להמשיך וצריך לעשות יותר ויותר. זה יותר צה"ל ברצועת עזה, זה יותר צה"ל לא משחק משחקים, נכנס ויוצא".
פורסם לראשונה: 11:55, 15.05.24