המועמדת לנשיאות ארה״ב קמלה האריס וסגנה טים וולז התראיינו לתוכנית התחקירים היוקרתית "60 דקות" של רשת CBS והפרומו הראשון ששוחרר ממנו מתמקד בישראל. האריס התחמקה משאלת המראיין ביל וויטאקר האם נתניהו הוא שותף אמיתי של ארצות הברית ואמרה כי "עם כל הכבוד, השאלה החשובה יותר היא האם יש לנו שותפות חשובה בין העם האמריקאי והעם הישראלי - והתשובה לשאלה הזאת היא כן".
למרות שסגנית הנשיא הבהירה שארה"ב תמשיך לסייע לישראל ביטחונית, היא גם רמזה כי הלחץ הדיפלומטי על ישראל צפוי להימשך בקדנציה שלה, אם תיבחר: "העבודה הדיפלומטית שאנחנו עושים עם הנהגת ישראל היא חתירה מתמשכת כדי להבהיר את העקרונות שלנו, הכוללים את הצורך בסיוע הומניטרי, את הצורך שהמלחמה הזו תסתיים, את הצורך לעשות עסקה שתשחרר את החטופים ולהגיע להפסקת אש. ואנחנו לא הולכים לעצור במונחים של הפעלת הלחץ הזה על ישראל ובאזור, כולל מנהיגים ערבים".
המנחה ציין בפניה כי נדמה שנתניהו לא מקשיב לארה"ב, אך האריס אמרה כי "העבודה שעשינו הביאה למספר פעולות באזור על ידי ישראל שנבעו כתוצאה מהעבודה שלנו לגבי מה שלדעתנו צריך לקרות באזור".
1 צפייה בגלריה
הצהרת בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בלשכת ראש הממשלה בירושלים
הצהרת בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בלשכת ראש הממשלה בירושלים
נתניהו והאריס. "ארה"ב תמשיך לתמוך בזכות של ישראל להגן על עצמה"
(צילום: יואב דודקביץ', gettyimages)
האריס הבהירה כאמור כי ארה"ב תמשיך לתמוך בזכות של ישראל להגן על עצמה: "הסיוע שנתנו לישראל אפשר לה להגן על עצמה מפני 200 טילים בליסטיים שנועדו רק לתקוף את הישראלים ואת עם ישראל, וכשאנחנו חושבים על האיום שחמאס, חיזבאללה ואיראן מהוות, אני חושבת שזה, ללא כל סימן שאלה, ההכרח שלנו לעשות מה שאנחנו יכולים כדי לאפשר לישראל להגן על עצמה מפני התקפות מסוג זה".
הראיון המלא ישודר מחר בערב שעון ארה"ב במסגרת ספיישל בחירות, חודש לפני שהציבור האמריקאי ייצא לקלפיות. מפיקי התוכנית הדגישו כי פנו בנוסף גם למועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וסגנו ג'יי די ואנס בבקשה לראיונות - אך נתקלו בסירוב.