צה"ל ושב"כ הודיעו הערב (חמישי) כי בפעילות משותפת חוסל אתמול בעיר עזה המחבל אחמד גול, מפקד בגדוד שאטי של חמאס, שהחזיק בחיילת נועה מרציאנו (19) שנרצחה בשבי בנובמבר האחרון.
לפי הודעת הצבא ושירות הביטחון הכללי, גול, שהשתתף בטבח 7 באוקטובר ולאחריו חזר לעזה, חוסל באמצעות כלי טיס.
1 צפייה בגלריה
נועה מרציאנו ז"ל
נועה מרציאנו ז"ל
רב"ט נועה מרציאנו ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
הכותרת
הקרב על הנטל
24:02
בחודש נובמבר צה"ל הודיע על מותה של רב"ט מרציאנו ממודיעין, ששירתה כתצפיתנית בנחל עוז ונחטפה ב-7 באוקטובר, אחרי שחמאס פרסם סרטון שלה.
כמה ימים מאוחר יותר, צה"ל חילץ את גופתה של מרציאנו, כאשר כוח מגדוד ההנדסה 603 של חטיבה 7 איתר את גופתה במבנה ליד בית החולים שיפא יחד עם כוח מהשב"כ ומיחידת עוקץ. גורמי רפואה ורבנות צבאית זיהו את הגופה, והעבירו אותה לישראל. המידע המודיעיני באשר למיקום הגופה נמסר על ידי שב"כ, שהכווין את הכוחות.
אלפים ליוו אותה בדרכה האחרונה בבית העלמין הצבאי במודיעין. אמה עדי ספדה לה: "נועה שלנו, בעולם נורמלי ומתוקן אנחנו לא אמורים לעמוד כאן עכשיו, אבל אנחנו לא בעולם מתוקן. בת 19 נקטפת מאיתנו. מיום שבת השחור אין מנוחה, והכאב שלנו הפך לכאב של המדינה. ניסינו הכל, הפכנו כל אבן וטיפסנו על כל עץ. היום אנחנו מבקשים סליחה שלא הצלחנו. את שמרת עלינו ואנחנו לא הצלחנו לשמור עלייך".
הלווייתה של נועה מרציאנו במודיעין

דירת המסתור שבה הוחזקה מרציאנו
(צילום: דובר צה"ל)

יומיים לאחר מכן, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף כי "נועה נלקחה לתוך כותלי שיפא, שם היא נרצחה על ידי מחבלי חמאס". לדבריו, "לפי הממצאים הרפואיים, נועה נחטפה לדירת מסתור סמוך לשיפא, ובמהלך מתקפות צה"ל באזור מחבל חמאס שהחזיק בה נהרג, ונועה נפצעה - אך לא באורח מסכן חיים". הגרי הוסיף כי המידע החדש שחשף עומד "בניגוד לסרטונים השקריים שמפרסם חמאס, שמנסה לטעון כאילו נועה נהרגה מפגיעות צה"ל". בהמשך, הוציא דובר צה"ל הבהרה, לפיה מרציאנו נפצעה במהלך מתקפת צה"ל ב-9 בנובמבר, ולא ביום בו אותרה גופתה בשבוע שעבר.