יום התקיפות העוצמתי ביותר מתחילת המערכה בצפון - ובפער גדול: צה"ל עדכן כי עד השעה 17:00 אחר הצהריים (שני) הותקפו כ-800 מטרות טרור של חיזבאללה. בלבנון עדכנו כי 274 בני אדם נהרגו באותן תקיפות מהבוקר - יותר מחצי מכלל הרוגי חיזבאללה בשנה האחרונה, עד היום - ולפחות 1,024 נפצעו. גורם לבנוני רשמי לרויטרס: "זה היום הקטלני ביותר בלבנון מאז סיום מלחמת האזרחים במדינה" - שנמשכה 15 שנים והסתיימה ב-1990.
הרמטכ"ל בהערכת המצב בבור
(צילום: דובר צה״ל)

נפילות ויירוטים בצפון ובשומרון
(צילום: איתי מוניקנדם, חן איטח, ענבר רוזקובסקי)

8 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מהתקיפות במאל-בקאע בקעת הלבנון
תיעוד לבנוני מהתקיפות במאל-בקאע בקעת הלבנון
תקיפות בבקעת הלבנון
8 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
שורת תקיפות בצור
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
8 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מתקיפה בעיירה שוכין שבדרום לבנון
תיעוד לבנוני מתקיפה בעיירה שוכין שבדרום לבנון
הרס בעיירה שוכין בדרום לבנון
בצה"ל אמרו כי יצאו הבוקר לתקיפה אווירית רחבה יזומה של מטרות חיזבאללה: "עד כה, עשרות מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונת פיקוד הצפון ואגף המודיעין, כ-800 מטרות בדרום לבנון ובמרחב הבקעא שבעומק לבנון, בכמה גלי תקיפה לאורך היום".
כמו כן, לפי העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", צה"ל הטיל כרוזים בדרום לבנון וגם באל-בקאע, הקוראים לתושבים לפנות את האזור. בכרוזים נכתב: "אזהרה לתושבי אל-בקאע. הפעילות של חיזבאללה מאלצת את צה"ל לפעול נגד אתרים צבאיים בכפר. הצבא לא רוצה לפגוע בכם. אם אתם נמצאים במבנה שיש בו נשק של חיזבאללה עליכן לצאת תוך שעתיים מהכפר ולהתרחק קילומטר או לבית ספר מרכזי קרוב ולא לחזור עד הודעה אחרת. כל מי שיהיה ליד גורמי חיזבאללה, מתקנים או נשק שלהם מסכן את חייו ואת חיי בני משפחתו".
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, היו בבור של חיל האוויר - בהערכת המצב וסקירה מבצעית שבה השתתפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ודנו על הרחבת התקיפות נגד יעדי חיזבאללה. לפי צה"ל, בין היתר הותקפו - על פי מודיעין מדויק - מבנים שבהם חיזבאללה הסתיר רקטות, טילים, משגרים, כלי טיס בלתי מאוישים ותשתיות צבאיות נוספות.
במקביל, מהבוקר שוגרו מלבנון לפחות 180 רקטות, וחיזבאללה הרחיב משמעותית את טווח הירי - כשירה ליישובים בשומרון הממוקמים במרחק של כ-100 ק"מ מלבנון, ממזרח לגוש דן. כמו כן, רקטות שוגרו לחיפה ולאזור הכרמל, ליישובים רבים בעמק יזרעאל ולדרום הגליל, במקביל לשיגורים ליישובים הסופגים ירי כבר חודשים ארוכים בקו העימות.
8 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי בסקירה מבצעית בבור חיל האוויר
יואב גלנט והרצי הלוי בסקירה מבצעית בבור חיל האוויר
הרמטכ"ל, גלנט ונתניהו בהערכת מצב וסקירה מבצעית
( צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
8 צפייה בגלריה
תיעוד מהיירוטים בשמי השומרון
תיעוד מהיירוטים בשמי השומרון
נפילה בשומרון
( צילום: ועדת קרקעות גוש מערבא)
8 צפייה בגלריה
תקיפה בדרום לבנון
תקיפה בדרום לבנון
פטריות עשן בדרום לבנון
(צילום: Bilal KASHMAR / AFP)
8 צפייה בגלריה
דיווח קטארי: צה"ל הטיל כרוזים בדרום לבנון ואל-בקאע הקוראים לתושבים לפנות את האזור
דיווח קטארי: צה"ל הטיל כרוזים בדרום לבנון ואל-בקאע הקוראים לתושבים לפנות את האזור
כרוזים הקוראים להתפנות שהוטלו בדרום ובעומק לבנון
8 צפייה בגלריה
דובר צה"ל קורא לתושבי בקעת הלבנון הבקאע לעזוב
דובר צה"ל קורא לתושבי בקעת הלבנון הבקאע לעזוב
הודעת הפינוי של צה"ל לתושבי בקעת הלבנון
נתניהו לתושבי לבנון: "כשנסיים, תוכלו לחזור לבתיכם"
(צילום: רועי אברהם, לע"מ)

הערב, ראש הממשלה פרסם סרטון ובו "מסר לתושבי לבנון". לדברי נתניהו, "המלחמה של ישראל היא לא איתכם, היא עם חיזבאללה. במשך זמן רב מדי, חיזבאללה משתמש בכם כמגן אנושי. הוא הציב רקטות בחדרי המגורים שלכם וטילים במוסך שלכם. הרקטות והטילים הללו מכוונים ישירות אל הערים שלנו, ישירות אל האזרחים שלנו. כדי להגן על עמנו מפני התקפות חיזבאללה, עלינו להוציא (מכלל שימוש) את הנשק הזה. החל מהבוקר הזהירו אתכם בצה"ל לצאת מאזור סכנה. אני מפציר בכם - קחו את האזהרה הזו ברצינות. אל תתנו לחיזבאללה לסכן את חייכם ואת חיי יקיריכם. אל תתנו לחיזבאללה לסכן את לבנון. בבקשה, צאו מאזור סכנה עכשיו. לאחר סיום הפעולה שלנו, תוכלו לחזור בשלום לבתים שלכם".
יום התקיפות החריג ברחבי לבנון החל כאמור הבוקר, במקביל להודעת דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, שחשף כי מחבלי חיזבאללה תכננו לשגר טיל שיוט מתוך בית אזרחי בדרום לבנון. בהצהרה שמסר הבוקר, הוא קרא לתושבי הכפרים והעיירות בדרום לבנון להתרחק מאמצעי הלחימה של ארגון הטרור, ובהמשך תועדו המונים נמלטים לכיוון ביירות וצפונה. בשעה 15:00 דובר צה"ל מסר הצהרה נוספת, שבה קרא גם לתושבי בקעת הלבנון להתפנות מבתיהם, והזהיר: "בקרוב נתקוף".
תא"ל הגרי אמר כי "בכדי להקדים ולסכל תקיפות לשטחנו, אנו מרחיבים את ההתקפה בהתאם לתוכניות ובאופן שיטתי". הוא ציין כי חיזבאללה מאחסן בבקאע "אמצעי לחימה אסטרטגיים במבנים אזרחיים", ומסכן ביודעין את האוכלוסייה האזרחית.
עוד קודם לכן, בצל יום הלחימה העצים ובמקביל לגלי התקיפה המסביים בלבנון, ראש הממשלה הכין את אזרחי ישראל ל"ימים מורכבים". בהערכת המצב בבור חיל האוויר, אמר נתניהו: "הבטחתי שאנחנו נשנה את מאזן הכוחות בצפון - וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. למי שעדיין לא הבין, אני רוצה להבהיר את מדיניות ישראל - אנחנו לא מחכים לאיום, אנחנו מקדימים אותו. בכל מקום, בכל זירה, בכל עת. אנחנו מחסלים בכירים, מחסלים מחבלים, מחסלים טילים - ועוד ידינו נטויה", אמר נתניהו.