אחרי שעות של שקט, בלשכת ראש הממשלה מגיבים להצעה שהעלו ארצות הברית וצרפת להפסקת אש של 21 יום בין חיזבאללה לישראל - ואומרים שראש הממשלה "כלל לא הגיב לה". התגובה הזו נמסרה לאחר מתקפה מצד שרים בממשלתו ומצד תושבים וראשי מועצות בעקבות מה שנראה כהפסקת אש קרובה.
שר החוץ ישראל כ"ץ, הממלא את מקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו העושה את דרכו לארצות הברית, כתב: "לא תהיה הפסקת אש בצפון. נמשיך להילחם נגד ארגון הטרור חיזבאללה בכל העוצמה עד לניצחון והשבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם".
יותר משלוש שעות אחרי הדיווח ולפי הפסקת אש עם חיזבאללה תיכנס לתוקף "בשעות הקרובות", ובעת שנתניהו במטוס "כנף ציון", נמסרה הודעה מלשכתו ולפיה "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה".
(צילום: אסף חן)

המראת נתניהו, הלילה
(צילום: עומר מירון, יחזקאל קנדיל, לע"מ)

"הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת", נמסר בהודעת הלשכה. "ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלוא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".
צה"ל, בינתיים, המשיך בתקיפות. בהודעה רשמית מצה"ל נמסר כי הותקפו כ-75 מטרות במהלך הלילה, והיום בצהריים דווח על תקיפות בצור, תקיפת רכב בכפר שובא ועל מטוסי קרב ששוברים את מחסום הקול מעל אזורים שונים בלבנון, גם מעל ביירות והדאחייה. בצהריים גם על תקיפה בעומק המדינה, בא-לבווה שצפונית לבעלבכ.
תיעוד: רצף נפילות בים, מול חופי עכו

תיעוד התקיפות בלבנון
(צילום: דובר צה"ל )

מ-15:30 אתמול לא נשמעו אזעקות בצפון - עד השעה 10:46 הבוקר, אז נשמעו אזעקות באזור עכו. 45 רקטות שוגרו במטח הכבד, ובתיעוד דרמטי נראה רצף נפילות בים - מול חופי עכו. שניים לקו בחרדה בעקבות המטח. לאחר הירי הזה, ועל רקע צפי למטחים נוספים, הועברו לתושבים בצפון הגולן, בגליל העליון ובקריית שמונה הנחיות לשהות ליד מרחבים מוגנים.
הבוקר אמר גורם ישראלי ל-CNN כי השיחות בנוגע להפסקת אש פוטנציאלית וזמנית עם חיזבאללה היו הסיבה העיקרית לטיסתו של נתניהו לניו יורק. הוא ציין כי נתניהו לא הכחיש את הדיווחים על הפסקת אש קרובה, ואמר כי המסר בתדרוכים מישראל אתמול היה: "ישראל מעדיפה פתרון דיפלומטי".
דובר משרד החוץ של קטר, מאג'ד אל-אנסארי, אמר במקביל כי "עדיין אין נתיב גישור רשמי שפועל להפסקת אש בלבנון. לא ידוע לנו על קשר ישיר בין הצעת הפסקת האש ל21 יום בלבנון לבין הצעת הפסקת האש בעזה".