למרות הדם הרע בין הקואליציה לאופוזיציה והיעדר הסכמות בסיסיות, שיתוף פעולה ראשון בין הצדדים: ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק של ח"כ קרן ברק מהליכוד, שנועדה לתקן עוול ביחסי הממון בין בני זוג שבו רצח אחד מהם את בן/ת זוגו.
הצעת החוק הוגשה בפעם הראשונה כבר ב-2018 על ידי שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן), אז חברת כנסת ביש עתיד, ואולם ההצעה לא קודמה.
2 צפייה בגלריה
ח"כ קרן ברק
ח"כ קרן ברק
ח"כ קרן ברק
(צילום: יוסי צווקר)
היום, בשיתוף פעולה בין השרה תמנו שטה ובין ברק, אישרה ועדת השרים את הצעת החוק שלפיה ישללו מבן זוג שרצח את בן הזוג השני זכויותיו הקנייניות על דירה משותפת.
ההצעה נועדה למעשה להפקיע את הזכויות על דירה משותפת בבעלות בני זוג במקרה שאחד מהם רצח את בן הזוג השני, כך שהבעלות על הדירה לא תתחלק עם בן הזוג שהורשע ברצח. אף על פי שעל ההצעה חתומה חברת אופוזיציה, היא עברה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה ותובא בהמשך השבוע לאישור במליאת הכנסת בתמיכת הקואליציה.
2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
השרה תמנו שטה
(צילום: הדר יואביאן )
"החוק שעבר היום ובו תמכתי בוועדת שרים לענייני חקיקה מתקן עוול קשה שיצר מציאות בלתי נתפשת לפיה בן זוג שרצח את בן הזוג השני ייהנה מהזכויות על הדירה המשותפת", אמרה השרה תמנו שטה. "תיקון העוול היום מעביר מסר לבן הזוג הרוצח לפיו יש למדינה אפשרות להטיל סנקציות כלכליות ממשיות ולהגן על זכויות יתומי נרצחות".
היא הוסיפה כי מטרתה "לחזק את הילדים היתומים שחוו את הנורא מכול ולומר להם שאעשה כל שביכולתי כדי להקל עליהם, ולו במעט, את החיים שאחרי האסון".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.