1 צפייה בגלריה
התינוק דוד מתיאו שעבורו הונפק הדרכון באבו דאבי
התינוק דוד מתיאו שעבורו הונפק הדרכון באבו דאבי
"רגע מרגש". התינוק מתאו דוד עם הוריו ושגריר ישראל באיחוד האמירויות
שגרירות ישראל באבו דאבי הנפיקה אתמול (חמישי) את הדרכון הראשון לתינוק ישראלי שנולד באיחוד האמירויות. התינוק, מתאו דוד, נולד ב-13 במאי 2022 לדניאל טלוי, אזרחית ישראלית, ולבעלה הבלגי מיץ בקובנס, שעובד במועדון הכדורגל אל-ג'זירה ומשמש גם סוכן שחקנים בינלאומי.
שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, מסר את הדרכון להורי התינוק ואמר כי מדובר ב"רגע מרגש" עבורו. אמו של מתאו דוד, דניאל, אמרה כי הרגישה שמדובר ב"רגע היסטורי ביחסים בין המדינות", והוסיפה כי "בגלל שאני ציונית אמרתי לבעלי שאני מוציאה את הדרכון הישראלי ראשון ואחריו את הבלגי".
דניאל, שחיה בשנה האחרונה עם בעלה באבו דאבי, אמרה על החיים שם כי "זה מקום מאוד משפחתי, שקט ובטוח. האנשים פה טובים ומכבדים מאוד". לדבריה, "יש באיחוד האמירויות הערכה גדולה לישראל, אני זוכה לכבוד רב כשאני אומרת שאני ישראלית, זו גאווה להיות פה ולהגיד את זה".
אומנם זו לא הלידה הראשונה באיחוד האמירויות, אך זו הפעם הראשונה שמונפק דרכון ישראלי לתינוק. באוגוסט אשתקד נולדה התינוקת הישראלית הראשונה על אדמת המדינה לאילן שטולמן, שהיה הקונסול הכללי של ישראל בדובאי. לתינוקת ניתנה תעודת מעבר זמנית מכיוון שלא הייתה אז אפשרות טכנית להנפיק דרכונים בנציגות.