משה פרי בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד משה פרי, בן 52 מראשון לציון, בגין רצח גרושתו רילי פרי ביום הולדתה ה-55 בחודש שעבר.
מכתב האישום עולה כי השניים התגרשו בשנת 2018, והחל מ-2021 הם התגוררו בנפרד, כשרילי התגוררה בראשון לציון עם בנם הבגיר. כמה חודשים לפני הרצח היה עוקב הנאשם אחר אחר גרושתו כדי לוודא שהיא לא בקשר עם גברים אחרים, ואף היה נוהג להתקשר אליה, גם בשעות הלילה. בנוסף, הוא נהג להתקשר מטלפונים שונים ואף לקלל את המנוחה. לפי כתב האישום פרי גם התחבר למצלמות האבטחה של הבניין שבו גרושתו התגוררה, ללא ידיעתה, כדי שיוכל לעקוב אחריה.
2 צפייה בגלריה
משה פרי החשוד ברצח גרושתו בראשון לציון
משה פרי החשוד ברצח גרושתו בראשון לציון
משה פרי
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
הזירה בראשון לציון בה נמצאה אישה ללא רוח חיים
הזירה בראשון לציון בה נמצאה אישה ללא רוח חיים
רילי פרי וזירת הרצח
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א מאיר תורג'מן)
עוד צוין בכתב האישום כי בחודש מאי האחרון השיג פרי מפתח לדירה של המנוחה, ללא הסכמתה ובאופן שאינו ידוע. ב-12 לחודש, יום הולדתה של פרי, החליט הנאשם בשעות הבוקר המוקדמות להמית אותה, בין היתר משום שחשד כי היא מנהלת קשרים עם גברים אחרים, וסבר שהיא מונעת ממנו מפגש עם נכדיו וילדיו. בעקבות זאת הוא הגיע לדירתה, נכנס באמצעות המפתח שהיה ברשותו והשאיר את הדלת פתוחה עם המפתח בפנים. באותו זמן, המנוחה כבר הייתה ערה ובנם של השניים ישן בחדרו.
לאחר מכן ניגש הנאשם לגרושתו כשהוא אוחז במברג שהצטייד בו מראש, והחל לדקור אותה באמצעותו 16 פעמים בכל חלקי גופה. בעודה חבולה ומדממת החלה המנוחה לזעוק ולצרוח, יצאה אל מרפסת הדירה וצעקה: "הצילו, הוא רוצח אותי!", וכשחזרה פנימה הפיל אותה הנאשם לרצפת המטבח והחל לחנוק אותה בחוזקה. בשלב זה בנם התעורר, ראה את אביו חונק את אמו, בעט בו וריתק אותו לקרקע כדי למנוע ממנו לבצע את זממו, תוך שהוא צועק לאמו שתתקשר למשטרה. כך מסר הבן בעדותו.
בזמן שבנו אוחז בו, צעק הנאשם לגרושתו כי "זה מה שקורה שלא נותנים לי לראות את הנכדים". המנוחה קמה, יצאה מהדירה, וכעבור מספר מטרים התמוטטה במסדרון חדר המדרגות המוביל אליה. בנם רץ לכיוונה והחל לבצע בה פעולות החייאה, כשבמקביל אביו ניקה את המברג, השליך אותו מתחת לספה שבסלון, הוציא את המפתח שלו מהדלת, זרק אותו בסמוך למנוחה ועמד וצפה בבנו מבצע את פעולות ההחייאה.
זירת הרצח בראשון לציון
(צילום: משי בן עמי, מאיר תורג'מן, תיעוד מבצעי מד"א)

ממצלמות האבטחה בבניין שבו התגוררה המנוחה עולה כי הנאשם הגיע למקום ברכבו, ועלה למעלית לקומה שבה התגוררה גרושתו. מהודעות בניהם של הנאשם והמנוחה התברר בנוסף כי לאב היה מפתח לדירה של גרושתו, מבלי שכאמור ידעה על כך ונתנה לכך את הסכמתה. אחד מהבנים העיד כי האב התוודה בפניו כחודשיים לפני הרצח שיש ברשותו מפתח לדירה. הבן השני מסר כי כשהתעורר מזעקותיה של אמו ראה את דלת הדירה פתוחה לרווחה, ובצדה החיצוני את המפתח תחוב במנעול. הילדים של השניים שוללים כי הצרור שייך להם או לאמם.
ארבעה שכנים מכמה בניינים הסמוכים לדירתה של המנוחה העידו ששמעו אותה צורחת "הצילו, הוא רוצח אותי". כמה מהשכנים אף התקשרו בזמן אמת למוקד המשטרה ודיווחו על הדברים ששמעו.
כתב האישום מייחס לפרי עבירות של רצח בנסיבות מחמירות ופגיעה בפרטיות. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
עו"ד משה סוחמי, המייצג את משה פרי, מסר: "חקירה רשלנית ומגמתית הובילה לכתב אישום שאינו מתכתב עם העובדות בשטח. סכין שהייתה בידי המנוחה שימשה אותה לתקיפתו של פרי ונמצאה בזירה, אך אינה מוזכרת בכתב האישום. היא מלמדת על בחינה חד-צדדית של הראיות בתיק. אנו נביא את המצב על תיקונו העובדתי".